Månedens karriereprofil: Charlotte Møller Damgaard, Riantics
Director Supply Chain Charlotte Damgaard fik øjnene op for SCM tidligt i sin karriere og trives med arbejde, der kombinerer mennesker og teknologi.
Hvorfor har du valgt SCM-vejen?
Jeg startede min karriere hos Dansk Supermarked i starten af mine tyvere, og der gik det op for mig, hvor vigtig TCO blandt andet er for en virksomheds konkurrenceevne. For mig er indkøb og logistik områder, der har en essentiel indflydelse på, hvorvidt en given virksomhed kan skabe et positivt resultat og i sidste ende være succesfuld.
Derfor valgte jeg at videreuddanne mig inden for SCM. Efterfølgende har jeg arbejdet i handels-, produktions. og projektvirksomheder inden for fødevare, tekstil, metal, samt automationsbranchen, hvilket jeg har fundet utrolig givende og spændende.
Hvad er det bedste ved at arbejde inden for SCM?
For mig er den drivende kraft helt sikkert arbejdet med mennesker og processer. Jeg motiveres i høj grad af den forbedring, der sker gennem optimering af flow og det at anvende relevante digitale værktøjer i samspil med mine medarbejdere, kolleger og leverandører.
Hvilket job har du om fem år?
Jeg ser mig selv fortsat arbejde med SCM og ledelse i et internationalt perspektiv.
Om Charlotte
Uddannelse:
HD i Strategic Purchase and Sourcing fra Aalborg Universitet.
Tidligere job:
Riantics siden maj 2018 og tidligere COO hos PN Beslag, Group Purchase Manager i Qubiqa og Purchase Manager hos DSC Group.
Hvad er dit bedste karriereråd?
Jeg synes det er svært kun at vælge ét. Mit bedste råd vil nok være at have en plan for ens fremtidige karriere og ikke være bange for at springe ud på lidt dybere vand, for det udvikler dig. Derudover er det vigtigt at lytte til sig selv og finde ud af, hvad der motiverer en.
Hvis man arbejder inden for ledelse eller gerne vil det i fremtiden, så sørg for din egen iltmaske først. Så er du bedre i stand til at fokusere på dine medarbejderes trivsel og lytte til, hvad der motiverer dem.