Logistikvirksomhed har succes og udvider robotlager igen

Logistikvirksomheden System Transport A/S udvider sit AutoStore-robotlager fra Element Logic Danmark med 50.000 kasser og 15 nye robotter. Udvidelsen kommer som følge af, at virksomheden har haft en ualmindelig stor kundetilgang, siden robotlageret blev taget i brug i august 2022.

Logistikvirksomheden System Transport A/S udvider sit AutoStore-robotlager fra Element Logic Danmark med 50.000 kasser og 15 nye robotter. Udvidelsen kommer som følge af, at virksomheden har haft en ualmindelig stor kundetilgang, siden robotlageret blev taget i brug i august 2022. Foto: Element Logic Danmark..

03.03.2023

SCM.dk

Logistikvirksomheden System Transport A/S har indgået en aftale med Element Logic Danmark om køb af yderligere 50.000 kasser og 15 robotter til sit AutoStore-robotlager i Øm ved Roskilde. Det bringer det totale antal kasser op på 94.000 og det totale antal lagerrobotter op på 60.
Beslutningen om at udvide kommer bare et halvt år efter, at robotlageret blev taget i brug i august 2022.

"Vi har oplevet en stor tilgang af kunder, som ønsker at komme i vores AutoStore-system og vi har endnu flere kunder, som ønsker at være en del af det. Robotlageret rummer på nuværende tidspunkt varer fra ti kunder og når udvidelsen kommer, bliver der fyldt yderligere kunder derind", siger Tony Jakobsen, administrerende direktør og medejer af System Transport A/S, og tilføjer:

"Så vi regner faktisk med, at lageret vil være stort set fyldt op ved udgangen af 2023. Og vi har mod på meget mere".

En virksomhed med vokseværk
Udvidelsen af robotlageret, der forventes at være klar til drift i midten af maj, skal ifølge Tony Jakobsen øge System Transports effektivitet yderligere og samtidig styrke evnen til at opfylde kundernes krav til leveringstider og pålidelighed.

Det er en investering, der sammen med investeringerne i det oprindelige anlæg løber op i omegnen af 60 millioner kroner. Men det er også en nødvendig udvidelse. Siden 2017, hvor Tony Jakobsen købte System Transport sammen med Dansk Ejerkapital, har virksomheden øget sin omsætning med 240 procent og sin bundlinje med 500 procent.

Nyt lager på vej ved Vejle
Det gør System Transport til Danmarks førende tredjepartsleverandører af logistikløsninger inden for blandt andet mode, tekstiler, kosmetik, sportsudstyr og bøger. Alle varegrupper, som er nemme at integrere i et AutoStore-robotlager.

"Robotlageret gør, at vi bliver mere effektive og kan tilbyde højere kapacitet på kortere tid. Vi kan plukke hurtigere, og samtidig sparer vi plads. Det hjælper os utroligt meget i forhold til at imødekomme den voksende efterspørgsel, vi mærker fra markedet", forklarer Tony Jakobsen.

Han fortæller, at System Transport A/S desuden er i gang med at opføre et helt nyt 26.300 kvadratmeter stort, state-of-the-art lager ved Vejle, hvor det også er planen at indføre en AutoStore-løsning fra Element Logic Danmark.

Verdens førende leverandør
Med ordren til System Transport A/S cementerer Element Logic sin position som verdens førende AutoStore-integrator. Foruden System Transport står Element Logic Danmark bag en række tilsvarende robotlagre til andre danske virksomheder inden for både B2C og B2B.

Læs også: Plukkerobot skubber robotlagerteknologien ind i fremtiden

AutoStore-systemet udmærker sig blandt andet ved sit modulære design og sin skalerbarhed, der gør det nemt at installere lageret i eksisterende bygninger - og lige så let at udvide lageret løbende efter behov.

"Det er først og fremmest dejligt at se, at System Transport har mærket en effekt af deres AutoStore- og eManager-lager på så kort tid, og vi glæder os til at gennemføre denne udvidelse af deres anlæg. Udvidelsen kan gennemføres uden nedetid for driften, så System Transport kan fortsætte med at levere et højt serviceniveau til deres kunder", siger administrerende direktør i Element Logic Danmark, Nikolaj Bjørn Eriksen.

- PiB

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Resten af ledelsen skal også forstå ESG

22.11.2024SCM.dk

Industrispecialist opkøber endnu en værktøjs-aktør

20.11.2024Logicenters

Sponseret

Logicenters expands in Denmark with a new logistics center

Unused potential for Nordic companies – 23 billion euros tied up in unnecessary inventory

20.11.2024Optilon Danmark

Sponseret

18.11.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

15.11.2024WITRON Group

Sponseret

Successful change management in logistics automation

15.11.2024SCM.dk

53,8 millioner iskolde lager-m3 understøtter globale fødevarekæder

14.11.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Coolshop optimerer logistikken med Geek+

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online