Indspark: Det er nu der skal smedes og tænkes anderledes!
Vi oplever udfordrende tider lige nu. Verden er sat på standby. Det betyder ikke, at SCM- og logistikbranchen går i stå. Men det betyder, at SCM- og logistikledere skal tænke nyt.
Derfor er der stort behov for hjælp fra dygtige leverandører af alle former for ydelser, produkter og løsninger. Det betyder igen, at det er nu mere end nogensinde, at du skal slå til i markedet. Det er nu, du som leverandør og samarbejdspartner til SCM- og logistikledelser skal investere i marketing for at fastholde eksisterende kunder og for at tiltrække nye.
Data og studier fra finanskrisen viser, at virksomheder, der holdt foden på marketing-speederen, mens konkurrenterne kørte ind på rastepladsen, øgede deres share-of-voice og vekslede det til markedsandele, da finanskrisen ebbede ud.
Hvad betyder corona for scm og logistik?
Vi er i en branche, der konstant udvikler sig. Men hvad betyder krisen for SCM og logistik? Hvis supply chains bliver kortere, som mange spår, hvad betyder det for fragtvirksomheder og placering samt design af distributionscentre? Hvad har krisen lært os om risikostyring? Skal vores supply chain planning op i et nyt gear, hvor reaktionstiden er hurtigere, og vi kan sikre høj forsyningssikkerhed, leveringsevne og likviditet samt lav kapitalbinding?
Få kontakt til målgruppen
Det sidste er lige præcis temaet for magasinet SCM + Logistik nr. 5 – vores juni-udgivelse handler om ”planlægning i forsyningskæden”. Vi skriver om, hvordan virksomheder sikrer, at forsyningskæden frembringer de rette varer i rette mængder på de rette tidspunkter, så kunderne får dækket deres behov – uden at virksomheden binder store mængder kapital på lagrene. Løsningen starter med en eller anden form for forecasting eller demand sensing, som danner grundlag for en planlægningsproces (fx sales & operations planning) på tværs af salg, logistik, produktion. økonomi og indkøb. Mange virksomheder bliver overraskede over, hvor store gevinster der gemmer sig her. Planlægning kræver både processer, organisation og it-systemer.
Derudover stiller redaktionen også skarpt på, hvordan SCM-ledere griber post-corona udfordringer an.
Vi opfordrer alle til at indsende billedmateriale og nyheder til redaktionelt brug, så vi kan sikre, at beslutningstagere får al den inspiration, de skal bruge for at kunne optimere og planlægge i efteråret og vinteren. Materialet kan sendes til Ak@horisontgruppen.dk
Er du allerede partner på SCM.dk, så upload dine nyheder på SCM.dk. Trafikken på SCM.dk er steget med godt 25% igennem de seneste tre måneder.
Skru op for online-tilstedeværelsen via partnerskab
Bliv partner i dag og slå følgeskab med mere end 450 andre virksomheder og brands, der hvert år bidrager med 2.500 nyheder, cases, jobopslag, kataloger, events og meget mere. SCM.dk har årligt 200.000 besøgende og et ugentligt nyhedsbrev, som åbnes og læses 110.000 gange årligt.
På SCM.dk kan du med et partnerskab påvirke dine kunder med god, værdiskabende og kontinuerlig kommunikation, video og lyd og dermed gøre dit brand sprællevende samt ikke mindst sikre, at du er helt klar i forreste linje, når Danmark igen er til at kende. For kriser ændrer spillet og skaber nye positioner, og de virksomheder, som kommer til at klare sig godt, er dem, der tør gå i offensiven og agere, mens tid er.
Henvendelser om partnerskab og annoncering kan ske hos Niels Larsen på NL@horisontgruppen.dk eller via +45 2713 0010.