14.09.2020 | Branchenyt
Hvordan reducerer man sine udgifter under krisetider?
Indhold fra partner Hvad er dette?
Det er altid en udfordring at holde unødvendige omkostninger på et minimum i materialehåndterings-branchen. Når økonomien er presset og erhvervslivet forstyrres, som under den nuværende krise med COVID-19, bliver brugen af dine ressourcer ekstra vigtige.
Mange virksomheder forsøger at spare penge, ved at vælge billigere materialehåndterings-udstyr, eller ved at skære ned på ikke-essentielle udgifter - såsom træningstimer til personalet. At reducere sine udgifter på disse områder, kan selvfølgelig spare virksomheden penge, men de har ikke meget at gøre med den største truckrelaterede udgift – nemlig truckføreren.
De totale omkostninger ved at betjene en gaffeltruck over hele sin levetid er meget større, end den udgift det er, at købe maskinen til at starte med. Truckføreren kan stå for omkring 70% af de samlede omkostninger, så hvis du gerne vil reducere dine udgifter, er det bedste sted at fokusere på denne del.
Men, en truck kan selvfølgelig ikke køre uden en truckfører (med mindre der er tale om en AGV naturligvis). Når truckførere er sådan en vigtig del af din operation, hvordan kan man så reducere udgifterne relateret hertil?
Svarene ligger i ergonomi, træning og sikkerhed. At investere i sine medarbejdere, og ergonomisk og sikkert udstyr, får truckførerne mulighed for at udføre sit arbejde hurtigere, mere effektivt og med mindre risiko for ulykker, som ellers kan give meget store udgifter til vedligeholdelse og sygefravær.
Ved at investere i disse områder vil din materialehåndtering forbedres, til trods for at den økonomiske situation er nedadgående. Vil du læse mere om, hvordan du kan nedbringe dine udgifter til truckførerne, så klik her og modtag vores gratis guide.
Branchenyt

Få overblik over de totale omkostninger ved ejerskabet af en truck – og hvordan du kan nedbringe disse
Når man skal erhverve sig en ny truck, kan det være fristende at gå efter den billigste model til jobbet. Men at forsøge at få mest ud af dine penge, ud fra det simple kriterie at kigge på købsprisen, er langt fra den bedste tilgang til processen.
Indhold fra partner
Branchenyt
Få din gaffeltruck skræddersyet til dine behov og mærk den store forskel
Der findes ikke en gaffeltruck eller lagermaskine, som er specifikt tilpasset dine behov. Man er nødt til at involvere sin leverandør, analysere sin materialehåndterings operation og forretnings-forhold, for at finde den helt rette løsning.
Indhold fra partner
Branchenyt
"First visit fix rate" Hvad er det og hvad betyder det for dig?
Alle trucks har brug for service fra tid til anden, især hvis der er tale om materialehåndtering med høj intensitet. Men hvor hurtigt kan du få trucken tilbage i arbejde igen? Det er dér ”First visit fix rate” fra din serviceleverandør bliver vigtig.
Indhold fra partner
Lager & distribution
Nybegynderens overblik over de forskellige gaffeltruck typer
Sidste år blev der solgt mere end én million gaffeltrucks, så hvis du lige nu står og behøver sådan en, er du ikke alene.
Indhold fra partner
Branchenyt

Truckens vigtigste ergonomiske og sikkerhedsmæssige funktioner
Du kan bruge meget tid på at holde omkostningerne nede på dit lager. Men når det kommer til de samlede omkostninger ved at eje en truck eller lagermaskine i hele dens levetid, er det normalt truckoperatøren, som udgør den største og dyreste faktor.
Indhold fra partner
Branchenyt
Batteriskift på gaffeltrucken: Kan du undgå denne tidsrøver?
Batteriskift er et nødvendigt onde for mange virksomheder, som benytter elektriske gaffeltrucks. Men kan det helt undgås? Læs med her...
Indhold fra partner