27.05.2020  |  Lager & distribution

Hvordan klargøres lageret bedst muligt ift. COVID-19?

Indhold fra partner Hvad er dette?

COVID-19-krisen har haft en enorm indflydelse på os i mange måneder nu. På trods af lempelsen af foranstaltningerne i mange lande er det stadig uklart, hvornår vi kan lægge det hele bag os.

De mest optimistiske ser os starte op før sommeren; pessimisterne forudser et mørkt 2020 for alle logistikoperationer. I mellemtiden har vi alle været nødt til at beskæftige os med det 'nye normale' og arbejde eksternt, hvis det er muligt.

Men hvad kan vi lære af denne pandemi? Der er usikkerhed, og robuste virksomheder forsøger at reagere på en måde, der gør dem i stand til at komme stærkere ud, når markederne genopstår. Lad os udforske et par muligheder:

1. Sikring af social afstand
Uanset hvor hurtigt tingene går tilbage til det normale, ser det ud til, at social distancering vil være et nøgleord i lang tid fremover. De fleste virksomheder har allerede sikret den krævede afstand med enkle indgreb som tape og midlertidige barrierer. Dog kan det også være et godt tidspunkt at investere i moderne, teknologiske løsninger, der vil vise sig nyttige, også efter krisen.

Overvej den innovative teknologi, der bruger kunstig intelligens og kameraer til at advare, når gaffeltruckchauffører kommer for tæt på hinanden. Enklere tech-løsninger kan også være meget nyttige, såsom Safety Zone-systemet fra Mitsubishi, der advarer, når fodgængere kommer for tæt på trucken.

2. Kombiner en regelmæssig kontrol med en sikkerhedsrisikovurdering
Selvom det er fornuftigt at foretage inspektioner for at forhindre ulykker årligt, kan det være, at din virksomhed er en af ​​dem, der i øjeblikket oplever et fald i efterspørgsel og aktivitet på grund af krisen. I så fald kan det være et særligt godt øjeblik at foretage en kontrol og kombinere det med en grundig sikkerhedsvurdering.

Chancerne er, at du allerede tilpasser din arbejdsplads til at overholde de 'sikkerhedsafstande', der anbefales, men hvorfor ikke gribe muligheden for at forbedre sikkerheden yderligere? Tjek ramperne (for at forhindre fald!), evaluér hvordan du adskiller materialehåndteringsudstyret fra fodgængere, og lav en trafikplan for kryds. Lav en omfattende liste, fulgt op af en handlingsplan.

3. Reducer din lagerbeholdning og frigør økonomiske ressourcer
I velstandstider er det ikke altid et problem, hvis varebeholdningerne er for høje. Men når økonomien er i fare, lønner det sig at optimere lagerniveauet. Grundlæggende koges det ned på at afbalancere behovet for at imødekomme ordrer mod at reducere mængderne af penge bundet i lageret. Eksperter kan hjælpe med at reducere forældet lager ved at indstille et analyse- og KPI-system for lagerkategorier, mens lagerniveauet kan minimeres og antallet af ordre optimeres.

Da pandemiens effekter sætter timingen og pålideligheden af ​​leverancer under stort pres, vil dette i dag hjælpe dig med at sænke driftsomkostningerne, eliminere leveringsnødsituationer og forbedre lagerprocesserne. Samtidig kan det være en hjælp til at tackle uforudsete og uønskede situationer i fremtiden.

Mere fra Rocla Danmark A/S

Rocla Danmark A/S

https://www.mitsubishitruck.dk/

I mere end 35 år har Mitsubishi Forklift Trucks stået i spidsen for materialehåndterings-teknologien. Og siden 2009 har vi præsenteret de nyeste trends og tendenser inden for materialehåndteringsverdenen til hele Danmark. Vores hovedaktivitet i Rocla Danmark er derfor salg af Mitsubishi Forklift Trucks lager- og gaffeltruck, samt service, vedligeholdelse og re…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere