Horisont Gruppen lancerer nyt SCM.dk
SCM.dk får nu nyt layout og forbedrede funktioner, der skal gøre det lettere for logistikchefen, speditøren og supply chain-direktøren at finde inspiration og fagrelevante nyheder. Det nye site skal være et community for ledelse af forsyningskæden – stedet hvor alle kommer.
Mediehuset Horisont Gruppen relancerer nu både SCM.dk og Magasinet SCM+Logistik. Det betyder, at der fra hovedsitet SCM.dk bliver nemmere adgang til de forskellige undersektioner, bloggen og ikke mindst temaerne, der vil blive mere synlige.
Et centralt element i det nye design er det redesignede nyhedsflow, som betyder at partnerindhold i langt højere grad bliver sidestillet med det redaktionelle, hvilket vil gavne alle parter. På den måde skal SCM.dk blive en samlende platform for SCM- og logistiksektoren, og stedet alle i branchen kommer for at finde inspiration og nyheder på en lang række områder.
Eksempelvis vil skiftende temaer gøre det muligt at samle artikelserier med input fra både redaktion og partnere, og på den måde fremhæve et område over længere tid. Emner som distribution, lagerstyring og WMS, datafangst, IT, bæredygtig transport og meget andet vil på skift fungere som samlende paraplyer for indhold fra både redaktionen og partnerne.
Fordele for partnere
Som et online fællesskab for alle, der arbejder professionelt med ledelse af forsyningskæden, vil det nye SCM.dk i høj grad tilgodese vores faste læsere. Fremover vil dele af SCM.dk således blive låst af, og dele af indholdet vil kun være tilgængeligt for medlemmer og partnere.
Du kan læse mere om et medlemskab her. Hvis du er levereandør af produkter eller ydelser inden for logistik og SCM, så læs mere om et partnerskab her.
Vores partnere vil til gengæld også få en mængde forskellige nye muligheder. Medlemsuniverset bliver synligt, så man dels kan få et overblik over medlemmerne og dels udvide sit netværk. Det skal sikre et aktivt community med dedikerede brugere og engagerede meningsdannere. Log på din profil her.
Derudover bliver det muligt at uploade videoer, brochurer, white papers og kataloger i løbet af 2018, ligesom muligheden for at kommentere på artikler vil blive implementeret.
Både SCM.dk og magasinet får samtidig et nyt, enkelt og stilrent layout, ligesom det nye site automatisk vil tilpasse sig den platform, som læserne foretrækker; smartphone, tablet eller desktop. Det højner læsevenligheden og skal derudover øge synligheden for SCM.dk’s partnere og annoncører. Du kan helt selv bestemme hvortil dit magasin skal sendes via din profil.
De samme tanker gør sig gældende for bladets vedkommende. Allerede fra første udgivelse i 2018 vil magasinet have fået sit nye look, ligesom det i stil med husets andre udgivelser vil blive trykt på FSC-mærket, biologisk nedbrydeligt papir. Magasinet vil desuden også udkomme i et nyt digitalt e-paper-format til alle medlemmer i løbet af 2018, så det – ligesom med sitet – bliver muligt at læse og følge med på alle platforme; mobil, tablet og desktop.
-AK