Har du værktøjerne til at tilbyde dine kunder de bedste løsninger?

Som i så mange andre brancher, står udlejningsbranchen overfor at skulle gøre det enkelt og let for kunderne at finde og reservere udstyr, og efterfølgende enkelt og let at indgå leje-/lease aftaler og betale for ydelsen.

20.05.2019

Sponseret

Peter Langford, Columbus

Hvad skal der til for at vinde kunden til din udlejningsforretning?

Serviceindustrien for udlejning af udstyr vokser dag for dag. De bedste tilbyder nu online services og nem adgang til stadigt flere funktioner hver dag. Services, der strategisk binder kunde og leverandør sammen i et økosystem, der er let tilgængeligt og øger kundens helhedsoplevelse af leverandøren, som hele tiden vil have en betydelig fordel i forhold til sine konkurrenter.

Men hvad er det så for services og egenskaber, som udlejningsselskaber i dag skal tilbyde deres kunder, for at være på forkant med kundeønsker og konkurrenter?

En forbrugerundersøgelse lavet specielt i forhold til udlejningsforretning viser, at du, som serviceudbyder, forbedrer selve kundeoplevelsen, hvis du tilbyder kunden en række online services. Undersøgelsen hjælper også med at benchmarke forbrugernes forventninger og deres teknologiforbrug.

Den viser, at serviceudbyderen bør fokusere på tre overordnede nøglepunkter:

  • Kunden skal kunne se over det lejede/leasede udstyr online.
  • Leje-/leasingaftalerne skal være øjeblikket tilgængelige online og klar til at underskrive.
  • Serviceudbyderen bør kunne tilbyde online betalingsløsninger.

Næsten tre fjerdedele af de adspurgte i undersøgelsen sagde, at online reservationsmuligheder har en særdeles positiv indvirkning på deres oplevelse af leverandøren. Med andre ord, vil du være ”bagud på point” i forhold til konkurrenter, hvis du ikke tilbyder dine kunder eller besøgende den mulighed. Så kunden skal umiddelbart kunne identificere dine varer og vælge ud fra sortimentet. Altså skal der være sammenhæng mellem dit aktuelle lager, og det, du viser til kunden.

Lejeaftalen
Når kunden har identificeret og valgt udstyr, er næste trin at indgå en lejeaftale, som bør indeholde specifikke oplysninger som fx:

  • Tekniske og andre oplysninger om udstyret
  • Datoer for leje-/leaseperiode
  • Pris for leje-/leaseperiode og prisberegning.
  • Service- og leveringsforhold vedr. det lejede/leasede.

At oprette kunne oprette en aftale online og underskrive elektronisk er et vigtigt punkt, der også er med til at øge kundetilfredsheden, og give en oplevelse af hurtig og effektiv kommunikation og behandling. Er der også mulighed for online betaling, forbedrer det også kundeoplevelsen.

I sidste ende handler udlejning af udstyr om at kunden gennemfører tre trin:

  1. Kunden gennemser valgmuligheder og reserverer udstyr.
  2. Lejeaftalen underskrives digitalt.
  3. Betalingen gennemføres elektronisk. 

Et nyt IT-system i udlejningsforretningen bør hjælpe til at skabe en bedre kundeoplevelse gennem alle trin i processen – og være med til at forbedre forhold i virksomheden som eksponering af varelager, effektiv ordrebehandling og kundeservice, samt øget medarbejdertilfredshed.

Virksomheden bør forholde sig til alle parametre – og ikke kun nogen af dem – hvis den vil være konkurrenceførende og tiltrække nye kunder. Især når det gælder om at vælge de bedste IT-løsninger til at bringe forretningen på forkant med kundens ønsker.

Besøg vores hjemmeside og få flere oplysninger om vores løsninger til udlejnings- og leasingselskaber her.

Læs også om vores kunders oplevelser.

Om DynaRent
DynaRent er en førende industriløsning fra To-Increase – et Columbus datterselskab. DynaRent tilbyder løsninger med stor fleksibilitet for at imødekomme multi-industrielle behov for udlejning og leasing, herunder transport, service og vedligehold af udstyr, logistik, og meget andet, bl.a. også med anvendelse af mobile enheder.

Mere fra...

10.06.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Beyond superficial omnichannel

03.06.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - The rise of alternative revenue streams

27.05.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Driving sustainability and responsibility

20.05.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Loyalty, brand identity, and time matter

14.05.2024Columbus

Sponseret

Case: B&O's digitale transformation skal styrke innovation og kundeoplevelse på samme tid

13.05.2024Columbus

Sponseret

Detailbranchens ultimative guide til Data og AI