Google Shopping afviser pr. 14. februar produkter, der ikke er oprettet med GTIN-varenummer
Googles krav om GTIN-varenumre er blevet rullet ud over en periode og pr. 14. februar 2017 afvises produkter i Google Shopping, hvis de ikke er oprettet med et GTIN-varenummer.
Det er dog ikke bare et krav fra Google. Det er også en mulighed for at forbedre jeres chancer for at få solgt flere produkter.
Her er 3 af fordelene ved at bruge GTIN som varenummer:
1. Bedre produktdata fører til en bedre brugeroplevelse, fordi Google bedre kan matche jeres produkter op imod brugerens søgning og dermed vise brugerne relevante ads.
2. Forøger antallet af visninger af jeres produkt, fordi Google bedre kan matche jeres produktdata til Googles produktkatalog.
3. Når du leverer det korrekte GTIN til Google, kan det forhøje antallet af konverteringer med op til 20. Interessant? Læs mere her.
Den gode nyhed er også, at du for de fleste produkter nemt kan finde GTIN: På næsten alle produktemballager er det cifrene neden under stregkoden.
Find brandet bag stregkodenummeret her.
Vil du gerne i gang med at bruge GTIN-varenumre?
Kontakt GS1 Denmark, som administrerer GTINs i Danmark, på telefon 39 27 85 27, eller læs om GTINs her.