Gør PIM til en del af din digitale strategi
En PIM-løsning er et system, der samler og publicerer din produktinformation i alle dine salgskanaler, så du sikrer datakvalitet og konsistens på tværs af kanalerne.
Online shopping har store fordele for både kunder og virksomheder, især fordi kunderne kan tilgå produkterne online, uanset tid og sted.
Dog er der en ulempe i, at kunderne ikke kan se og prøve produktet, når de køber det online. Hvis produktet ikke lever op til kundens forventninger, er der stor sandsynlighed for, at de returnerer produktet igen.
En præcis beskrivelse af produktet mindsker antallet af returnerede varer, men jo større dit varesortiment er, jo flere produktbeskrivelser og billeder skal du opdatere og vedligeholde og løbende. Især hvis du sælger dine produkter gennem flere salgskanaler. Det er her PIM kommer ind i billedet.
En PIM-løsning er et system, der samler og publicerer din produktinformation i alle dine salgskanaler, så du sikrer datakvalitet og konsistens på tværs af kanalerne.
Hvis du vil blive klogere på PIM og hvordan løsningen fungerer og hvad den kan gøre for din forretning, kan du hente vores webinar her.
TILMELD DIG TRUECOMMERCES INSPIRATIONSDAG:
Til oktober afholder TrueCommerce et arrangement for alle med interesse i elektronisk samhandel og eCommerce – her kommer vi også til at gå i dybden med PIM.