Flytning med ét tryk - 3x34 først med digital flyttevogn
Transport- og flyttefirmaet 3x34 Transport har sat fart på digitaliseringen af sine tjenesteydelser, og er nu klar med et nyt koncept til bestilling af transport- og flytteture. Som den første i branchen kan selskabet præsentere flyttebestilling i responsivt design, der gør det hurtigt og nemt at bestille transport- og flytteydelser, uanset om man besøger 3x34.dk via computer, smartphone eller tablet. Målet er at skubbe til danskernes forståelse af transport- og flytteydelser samt opnå estimerede omkostningsbesparelser i millionklassen.
Digitaliseringen af services og processer sætter i disse år nye spilleregler for, hvordan virksomheder agerer på markedet. Det gør sig også gældende for et af Danmarks største transport- og flyttefirmaer, 3x34 Transport, som siden 2012 har gennemført en omfattende digitalisering af sine services og ydelser for at effektivisere det danske flytte- og transportmarked.
- Det skal være ligeså nemt at beregne og bestille en flytte- og transportopgave som at bestille pizza eller overføre penge via mobilen. Vi kan se, at selvbetjening vinder mere og mere frem, hvilket vores forretning selvfølgelig skal være indstillet på. Derfor har vi løbende udviklet nye services som online booking, der virtuelt pakker en flyttebil med kundernes ting og estimerer en pris, SMS-alarmløsninger til ankomsttidspunkt og lignende, siger Peter Hauge Jensen, adm. direktør hos 3x34 Transport, og fortsætter:
- Vi har nu fået udviklet et bestillingskoncept i responsivt design, der automatisk indretter vores hjemmeside til den skærm, brugeren har. Hermed kan brugerne beregne priser og bestille deres tur - uanset om de besøger vores hjemmeside via computer, tablet eller smartphone. Denne service er vi de første på markedet med, og vi håber, at den kan rokke lidt ved danskerne forståelse af transport- og flytteydelser. Det kræver nemlig ikke mere end et par tryk for at beregne pris og bestille en flyttevogn. Nemmere bliver det ikke, udtaler Peter Hauge Jensen.
Digitalisering skaber ny markedsposition
I 2012 satte 3x34 Transport sig for at udarbejde en digital strategi, der inden for to år skulle være udrullet. Visionen var at blive den mest moderne og digitaliserede spiller på det danske transport- og flyttemarked. Her to år efter er strategien blevet implementeret, og nye services har både medført større kundetilfredshed og omkostningsbesparelser for de grønne flyttevogne.
- Da vi påbegyndte vores digitalisering af 3x34 i 2012, var virksomheden på mange måder endnu ikke trådt ind i det nye årtusinde. Første skridt var derfor at ansætte en person med ansvar for vores onlineservices, og her hentede vi Rune Hansen fra konsulenthuset Gain Group. Herefter er det gået stærkt. Antallet af besøg på vores hjemmeside steg med 70 pct. fra 2012 til 2013, ligesom vi har fået udviklet et nyt online bookingsystem, som allerede står for en betragtelig del af vores bookninger. Nu kan vi måle vores online tiltag, omsætning og konverteringer med det samme. Det giver os en stærk position til at optimere forretningen og investere flere ressourcer der, hvor vi opnår den bedste lønsomhed. Der er ingen tvivl om, at hele digitaliseringsprocessen har været med til at give os en ny og bedre markedsposition, siger Peter Hauge Jensen.
3x34 estimerer, at de digitale initiativer samlet set har medført omkostningsbesparelser i millionklassen for virksomheden, og man forventer, at andelen af bestillinger via 3x34.dk i 2015 vil stå for 30 pct.