08.10.2020  |  Branchenyt

"First visit fix rate" Hvad er det og hvad betyder det for dig?

Indhold fra partner Hvad er dette?

Alle trucks har brug for service fra tid til anden, især hvis der er tale om materialehåndtering med høj intensitet. Men hvor hurtigt kan du få trucken tilbage i arbejde igen? Det er dér ”First visit fix rate” fra din serviceleverandør bliver vigtig.

First visit fix rate (ofte forkortet til FVFR) er en procentsats, som viser, hvor ofte en servicetekniker får repareret en truck og får den tilbage i drift ved det første besøg.

Dette er den mest effektive måde at vise, om serviceteknikeren kan løse et problem, eller havde den nødvendige reservedel med sig ved sit første besøg.

Hvis serviceteknikeren er nødt til at vende tilbage til sine egen lokaler efter værktøj, eller reservedele, hver gang der er brug for en reparation, tager det længere tid, hvilket øger dine omkostninger.

Det værste scenarie er, hvis trucken skal holde stille under den lange ventetid, hvilket kan have store konsekvenser - både for din logistikdrift, men også for hele virksomheden. Ingen planlægger at have maskiner stående stille, men derimod opererer man ofte med at få den maksimale drift ud af hver truck og lagermaskine.

Så jo højere FVFR er, jo bedre. Hvis den blot er et par procentpoint lavere, kan det betyde en mærkbar forskel – især hvis du har en stor truckflåde med mange servicebesøg. Virksomheder som UniCarriers Denmark A/S opnår en ”first visit fix rate” på 95% eller højere, takket være vores veludstyrede servicebiler, samt det faktum at vores trucks er designet med få komponenter, som gør at serviceteknikerne ofte kan løse problemet ved første besøg.

Hvis du vil læse mere om, hvad der gør en truckleverandør rigtig god, kan du klikke her og downloade vores 7 tips til, hvilke krav du bør stille, når du skal vælge din service-leverandør.

Mere fra UniCarriers Denmark A/S

UniCarriers Denmark A/S

www.unicarrierseurope.com

UniCarriers Denmark A/S har mere end 50 års erfaring på det danske marked, og vi tilbyder japansk kvalitet og teknologi i et unikt samspil med svensk design, brugervenlighed og ergonomi. Vi er særdeles stærkt repræsenteret i mere end 30 europæiske lande, og på verdensplan er der tale om mere end 5.000 dygtige og dedikerede medarbejdere. Denne platform har relevant og professionel positiv indflydel…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere