08.10.2020 | Branchenyt
"First visit fix rate" Hvad er det og hvad betyder det for dig?
Indhold fra partner Hvad er dette?
Alle trucks har brug for service fra tid til anden, især hvis der er tale om materialehåndtering med høj intensitet. Men hvor hurtigt kan du få trucken tilbage i arbejde igen? Det er dér ”First visit fix rate” fra din serviceleverandør bliver vigtig.
First visit fix rate (ofte forkortet til FVFR) er en procentsats, som viser, hvor ofte en servicetekniker får repareret en truck og får den tilbage i drift ved det første besøg.
Dette er den mest effektive måde at vise, om serviceteknikeren kan løse et problem, eller havde den nødvendige reservedel med sig ved sit første besøg.
Hvis serviceteknikeren er nødt til at vende tilbage til sine egen lokaler efter værktøj, eller reservedele, hver gang der er brug for en reparation, tager det længere tid, hvilket øger dine omkostninger.
Det værste scenarie er, hvis trucken skal holde stille under den lange ventetid, hvilket kan have store konsekvenser - både for din logistikdrift, men også for hele virksomheden. Ingen planlægger at have maskiner stående stille, men derimod opererer man ofte med at få den maksimale drift ud af hver truck og lagermaskine.
Så jo højere FVFR er, jo bedre. Hvis den blot er et par procentpoint lavere, kan det betyde en mærkbar forskel – især hvis du har en stor truckflåde med mange servicebesøg. Virksomheder som UniCarriers Denmark A/S opnår en ”first visit fix rate” på 95% eller højere, takket være vores veludstyrede servicebiler, samt det faktum at vores trucks er designet med få komponenter, som gør at serviceteknikerne ofte kan løse problemet ved første besøg.
Hvis du vil læse mere om, hvad der gør en truckleverandør rigtig god, kan du klikke her og downloade vores 7 tips til, hvilke krav du bør stille, når du skal vælge din service-leverandør.
Branchenyt

Mitsubishi SENSiA ES light reach trucks
Se vores nye produktvideo, med vores fantastiske SENSiA ES reach trucks!
Indhold fra partner
Branchenyt

Få overblik over de totale omkostninger ved ejerskabet af en truck – og hvordan du kan nedbringe disse
Når man skal erhverve sig en ny truck, kan det være fristende at gå efter den billigste model til jobbet. Men at forsøge at få mest ud af dine penge, ud fra det simple kriterie at kigge på købsprisen, er langt fra den bedste tilgang til processen.
Indhold fra partner
Innovation

PREMIA EM: Evolution og revolution
Den nye generation af PREMiA EM eldrevne palletrucks fra Mitsubishi er på markedet.
Indhold fra partner
Branchenyt

Den grønne diamant bliver grønnere
Mitsubishi Forklift Trucks afslører den nyeste generation af GRENDiA-kontravægtstrucks.
Indhold fra partner
Lager & distribution

Støv: Lille størrelse, stort problem
Mitsubishi Forklift Trucks minder virksomheder om at være opmærksomme på utilsigtet støv i deres flåde og arbejdsplads.
Indhold fra partner
Branchenyt

Truckens vigtigste ergonomiske og sikkerhedsmæssige funktioner
Du kan bruge meget tid på at holde omkostningerne nede på dit lager. Men når det kommer til de samlede omkostninger ved at eje en truck eller lagermaskine i hele dens levetid, er det normalt truckoperatøren, som udgør den største og dyreste faktor.
Indhold fra partner