26.10.2020  |  Branchenyt

Case: Eventyrsport klar med helt nyt butikskoncept

Indhold fra partner Hvad er dette?

Eventyrsport er i rivende udvikling. De er for nylig fusioneret med Racingdenmark og har introduceret et helt nyt butikskoncept med fokus på unikke kundeoplevelser. Som en del af butikskonceptet spiller elektroniske prisskilte en afgørende rolle.

Den rivende udvikling i detailhandlen er ingen undtagelse for Eventyrsport, som for nylig er fusioneret med Racingdenmark og har introduceret et helt nyt butikskoncept med fokus på unikke kundeoplevelser. Som en del af butikskonceptet spiller elektroniske prisskilte en afgørende rolle for både medarbejdere og kunder.

Et af de største skridt er taget i Eventyrsports historie, som er fusioneret med Racingdenmark per 1. juli 2020. Med Racingdenmark, som specialister i løbeoplevelser og Eventyrsport som Danmarks største kæde inden for outdoor, kombineres det bedste fra begge verdener fremover under navnet Eventyrsport.

Den første fysiske udløber af fusionen mellem de to kæder finder man i Silkeborg, hvor Eventyrsport har åbnet en spritny 1.200 kvadratmeter stor flagskibsbutik med nyt butikskoncept. Her er de to koncepter forenet under et stærkt fællesskab, med udstyr og rådgivning til store oplevelser i naturen.

- Vi fandt hurtigt ud af, at Eventyrsport og Racingdenmark minder meget om hinanden med vores passion for naturen. I den sammenhæng kunne vi se nogle tydelige fordele ved at forene de to verdener og tilbyde et kombineret butikskoncept til outdoor- og løbeoplevelser, fortæller Emil Holtet Søgaard, der er retailchef hos Eventyrsport.

Læs også: SkatePro: Stigende e-handel kræver effektiv lagerløsning

Det er derfor også naturen, der er omdrejningspunktet for lanceringen af det nye butikskoncept, som byder på et eventyr for sports- og outdoor folk. I butikken er der skruet på alle parametre i forhold til butiksdesign, koncept og særlige oplevelser. Siden åbningen den 10. oktober 2020 har butikken fået en flyvende start med en imponerende kundestrøm.

Bygger bro mellem e-handel og de fysiske butikker

I den nye butik, og i de eksisterende Eventyrsport-butikker, er der i dag et stort samspil med webshoppen, som fungerer som et eksternt lager. I butikkerne står der en PC, som personalet kan anvende som opslagsværk til kunden, hvis nu en given vare ikke er på lager i butikken, men er på lager i webshoppen.

Kunderne skal vælge at handle i butikkerne gennem særlige oplevelser, en kompetent rådgivning og et inspirerende omni-channel univers, der sikrer kunderne en god oplevelse på tværs af alle kanaler.

Som et ekstra element, til at bygge bro mellem webshoppen og butikkerne, har Eventyrsport installeret elektroniske prisskilte i alle butikkerne. Det særlige fokus på digitale oplevelser skal give en udvidet købsoplevelse, da kunderne i dag ofte starter deres rejse online.

Derudover forklarer Emil Holtet Søgaard, at det før tog op til 3-4 dage for en medarbejder at klargøre butikken til nye kampagner. Derfor får medarbejderne også en bedre oplevelse via elektroniske prisskilte.

Læs også: Ny løsning øger effektiviteten på lageret hos Løbeshop.dk

- Vi oplever store gevinster på tid. Det hele foregår i løbet af et øjeblik nu. De elektroniske prisskilte har givet os et værktøj, der binder de to verdener tæt sammen, og herigennem har vi fået flere digitale parametre at arbejde med, forklarer han.

Har fået en langt bedre lagerstatus

Inden Eventyrsport implementerede elektroniske prisskilte i butikkerne, blev alle varer mærket med en papirlabel ved varemodtagelsen. Det gik der en del tid med, og der var også større risiko for opmærkningsfejl, da alt foregik manuelt, og man hurtigt kunne komme til at lave forkerte registreringer.

- Man opnår den fulde effekt af elektronisk prisskilning ved at installere det i alle butikkerne. Vi ser i øvrigt en betydelig gevinst i vores status i butikkerne, siger Emil Holtet Søgaard og fortsætter:

- Før var der større risiko for fejl allerede i varemodtagelsen, hvor vi var nødt til at mærke alle varer med en prislabel. Den proces foregår nu digitalt, og det eliminerer mange fejl.

Om Eventyrsport

Eventyrsport brænder for at give gode oplevelser og tilbyder et bredt udvalg af stærke mærker inden for outdoorbeklædning- og udstyr. Senest er Eventyrsport fusioneret med Racingdenmark og kan nu tilbyde det rette grej, tøj og sko til løb med særligt fokus på trail- og terrænløb. Efter fusionen betyder det, at Eventyrsport-kæden beskæftiger 250 medarbejdere i 13 butikker i Jylland og på Sjælland.

Om Delfi Technologies

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere