Emballage skal være brugervenlig og bæredygtig

Med lanceringen af et nyt og brugervenligt emballagedesign ønsker fischer at gøre det lettere for kunden at forlade varehylden med det rette produkt. Den nye indpakning er baseret på omfattende analyser og brugertests.

Med lanceringen af et nyt og brugervenligt emballagedesign ønsker fischer at gøre det lettere for kunden at forlade varehylden med det rette produkt. Den nye indpakning er baseret på omfattende analyser og brugertests. Foto: fischer..

09.12.2022

SCM.dk

Selvom indholdet selvfølgelig er vigtigere end emballagen, spiller de ydre elementer alligevel en rolle for både slutbrugeren og miljøet. På den baggrund har befæstigelsesproducenten fischer udarbejdet et nyt emballagedesign, der tager hensyn til både brugervenlighed og bæredygtighed.

Brugervenlig
Den nye emballage skal forsimple produktvalget for kunden. Derfor er designet funderet på omfattende brugeranalyser og -tests for at afklare, hvordan kunderne orienterer sig om og udvælger produkter. På den baggrund skal den nye indpakning sikre effektiv identifikation af den rette vare. Dermed kan håndværkerne hurtigt og nemt vælge det rigtige produkt.

Først og fremmest er produktet gjort synligt via et gennemsigtigt plastikvindue i pakningen, så man kan genkende indholdet. Dertil er der en tydelig angivelse af produktets kategori, materiale og dimensioner, som gør det enkelt at afkode de produktspecifikke egenskaber. Byggematerialernes udtræksværdier er tilføjet til emballagen. Forbrugeren kan finde links til yderligere digital produktinformation, der bidrager til valget af det helt rigtige produkt fra start.

Læs også: Grønt retursystem til nethandlens emballageforbrug efterlyser politisk opbakning

Og det må gerne være nemt ifølge Lars Holbæk, der er Nordic Product Manager hos fischer:
”Vi er stolte over, at der er taget udgangspunkt i reelle data og kundeoplevelser i designet af vores nye emballage. Vores kunder vil langt nemmere og hurtigere kunne finde det, de leder efter, grundet øget gennemsigtighed i form af både kig til produktet og en tydeligere beskrivelse af indholdets egenskaber”.

Ud over at være informativt kommer den nye indpakning med et attraktivt og unikt udtryk. Det nye pakningsdesign er afprøvet af slutbrugerne, og det bidrager til et ensartet udseende for fischers produkter på tværs af varekategorier.

Grønnere livscyklus
Den nye emballage er udviklet med bæredygtigheden for øje, og derfor indeholder den en stor andel af genanvendte materialer. Dee nye plastikposer er lavet af 65-90 procent genbrugsmaterialer, imens kartoner og blisterpakninger består af mere end 90 procent genanvendte materialer.
Emballagen er nem at skaffe sig af med på korrekt vis. Indpakningen er 100 procent genanvendelig. Hele værdikæden er tænkt ind i det nye indpakningsdesign, der også er optimeret i forhold til både pakkestørrelser og -kvalitet for at sikre optimal varehåndtering.

”fischer har længe arbejdet målrettet med bæredygtighed, og derfor var det helt naturligt for os også at kigge på muligheden for at reducere vores emballages miljøpåvirkning samtidig med, at vi gjorde den mere brugervenlig”, afslutter Lars Holbæk.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

17.12.2025Global AGV

Sponseret

Skynd dig inden juleferien!

16.12.2025SCM.dk

Nyt liv til elbilbatterier i dansk erhvervsliv

12.12.2025AlfaPeople

Sponseret

Multi-country lokaliseringer i Latinamerika

11.12.2025SCM.dk

Styrelse: AI gør danske virksomheder markant mere effektive

10.12.2025SCM.dk

Projekt skal skære 15 procent af procesindustriens CO2-udledning inden 2030

10.12.2025SCM.dk

Industrien kæmper med OT-sikkerhed midt i digitale ambitioner

10.12.2025Global AGV

Sponseret

Welltec frigør medarbejdertid til de opgaver, der skaber værdi

09.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Fra produktionsgulvet til julebordet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle