Electro Energy vil fortsætte den gode vækst - digitale ambitioner skal hjælpe
Electro Energy, en teknisk grossistvirksomhed inden for bl.a. energiløsninger, har ambitioner om at fortsætte den gode vækst og udvikle forretningen. I samarbejde med it-virksomheden, Delfi Technologies, skal en række digitaliseringsprojekter hjælpe.
Siden 1964 har Electro Energy forsynet Danmark med varme lige fra morgenbadet til aftenkaffen. I dag leverer Electro Energy energiløsninger til blandt andet professionelle varme- og køleteknikere med et af Danmarks største lagre af reservedele til gas- og oliekedler, klimasystemer, varmepumper, solvarmeanlæg og solcelleanlæg.
En omfattende digitaliseringsstrategi skal gøre processer både nemmere, hurtigere og samtidig levere økonomiske gevinster til forretningen. Ifølge Christian Gulløv, der er adm. direktør hos Electro Energy, handler det i bund og grund om at give digitaliseringen et menneskeligt ansigt og kunne vækste forretningen samtidig med, at man leverer en endnu bedre service. Derfor skal der frigøres tid hos de dygtige medarbejdere, som skal kunne bruge deres værdifulde kompetencer på lige nøjagtig dét, de er bedst til - i stedet for at bøvle med tidskrævende og tunge administrative processer.
- Vi omfavner teknologien dér, hvor den kan levere værdi for kunden. Samtidig skal vi gøre vores processer nemmere for medarbejderne, så vi kan aktivere de værdifulde hjerner i virksomheden. Det hjælper Delfi Technologies os med gennem forskellige digitaliseringsprojekter, der er med til at effektivisere vores arbejde, forklarer Christian Gulløv.
Den digital rejse foregår i tæt samarbejde med Delfi Technologies. Samarbejdet begyndte allerede for 20 år siden, hvor Electro Energy startede med at købe scannere til varebiler og serviceopgaver. Siden da har Delfi Technologies leveret forskellige softwareløsninger til Electro Energy – alt sammen med henblik på at digitalisere forretningen og optimere processer til glæde for både kunder og medarbejdere.
Fra 24/7 selvbetjening til effektiv lageroptælling
De seneste digitaliseringsprojekter tæller blandt andet en 24/7 selvbetjeningsløsning, hvor kunderne har mulighed for at komme og hente reservedele døgnet rundet – hele året. I samarbejde med Electro Energy, har Delfi Technologies udviklet en butiksløsning til registrering af varer, hvor fakturaen bliver tilsendt elektronisk.
Electro Energy og Delfi Technologies har også samarbejdet om udvikling af en digital løsning med håndterminaler (scannere) til en mere effektiv lageroptælling. Her bliver der sparet betydelige mængder tid på optælling af lagerbeholdningen, da registreringerne nemlig kommer direkte tilbage i systemet, og output dermed kan behandles med det samme. Tidligere foregik lageroptællingen manuelt på papir, som betød at der kunne gå op til flere uger, før alt var afstemt. Nu foregår den samme proces i løbet af timer og sparer dermed både tid og penge.
Om Electro Energy
Electro Energy har forsynet Danmark med varme siden 1964. Fra morgenbadet til aftenkaffen. I begyndelsen med maskiner så store som kampvogne. I dag med højtydende kedler, solfangere og varmepumper. Electro Energy dækker Danmark fra øst til vest, med afdelinger i Glostrup, Aalborg og Kolding. Fordelt på fem lagerlokationer har Electro Energy i dag et af Danmarks største lagre af reservedele.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager & logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies har mere end 30 års erfaring fra branchen og er vokset markant de senere år. I dag råder virksomheden over mere end 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.