Det fysiske møde på en messe kan noget

Verden bliver mere og mere digital. Men det fysiske møde mellem leverandører, kunder og brugere inden for industriløsninger er måske endnu vigtigere i dag end tidligere. Vi har spurgt fire udstillere på hi Tech & Industry Scandinavia om deres forventninger.

Verden går digital, men det fysiske møde ansigt til ansigt er stadig væsentligt. Foto: Lars Møller/MCH.

01.10.2019

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

hi-messen 2019 starter i dag, d. 1. oktober. Men hvad forventer de mange udstillere egentlig af få ud af de tre dages menneskemylder i Messecenter Herning? Vi har spurgt fire af dem om følgende:

  1. Hvorfor udstiller I på HI 2019?
  2. Hvad er det væsentligste behov (hos potentielle kunder), som I adresserer på messen?
  3. Hvad forventer I af jeres deltagelse?

Jakob Bebe, MiR.

Jakob Bebe, Sales Director, Scandinavia & UK, Mobile Industrial Robots A/S: Behovet for at automatisere intern logistik er enormt

  1. Vi udstiller på HI, fordi det er Nordens største industrimesse med et meget stort fremmøde fra forskellige industrier. Danmark er vores hjemmemarked, og vi ser frem til at møde både eksisterende kunder, men også at udbrede kendskabet til vores teknologi hos nye.
  2. Virksomheder har i dag et enormt behov for at optimere den interne logistik, da medarbejdere ofte bruger timer dagligt på at flytte dele fra a til b. Vores robotter automatiserer denne opgave og fragter selvstændigt ting rundt i virksomheden. Det sikrer leveringer til tiden og at medarbejdernes ressourcer kan bruges på mere værdiskabende opgaver.
  3.  Vi forventer at udbrede kendskabet til vores mobile robotter i, få gode kontakter i den danske industri og møde nye potentielle kunder.  

Brian Staub, Q-System.

Brian Staub, solution manager, Q-System: Dialog ansigt til ansigt er væsentlig

  1. I dag foregår en stor del kommunikation primært over nettet, så HI giver os en fantastisk mulighed for at møde vores mangeårige kunder/samarbejdspartnere ansigt til ansigt; eventuelt også at diskutere kommende projekter - og naturligvis også muligheden for at møde nye potentielle kunder.
  2. Vi er altid på forkant i vores logistikløsninger med de nyeste trends og udfordringer ude i virksomhederne. Via vores nyudviklede Q-log/Q-Analytics, som kan integreres i den bestående styring, vil vi give vores kunder mulighed for via computer eller mobiltelefon at indhente en masse oplysninger omkring produktionen som for eksempel OEE, stykantal, energiforbrug samt rapporter - og vores vedligeholdelsesmodul kan forudsige næste service baseret på historiske data. Modulet kan også indeholde manualer og instruktioner mv., der let findes ved hjælp af lokale QR-koder.
  3. Vi forventer meget, både at styrke "partnerskaberne" med vores bestående kunder, at hjælpe dem til et større overblik over produktionen og hermed rationaliseringsmuligheder og naturligvis at møde nye kunder.

Troels Jensen, Hans Schourup A/S.

Troels Jensen, adm. direktør, Hans Schourup A/S: Det skal være nemt at automatisere lageret

  1. Vi ønsker at vise alt det nyeste teknologi inden for AMR-robotter og lagerautomater. Vi vil også slå på tromme for vores løsning med leje af robotter og automater, der gør teknologispringet for vores kunder mere spiseligt.
  2. Vores løsninger dækker vores kunders behov for at få bedre lagerplads, levere hurtigere, reducere behovet for kvalificeret arbejdskraft og ikke mindst at kunne skalere kapaciteten hurtigt. Vores lejeløsninger – robot as a service – gør lagerautomatisering langt mere tilgængeligt både, hvad angår teknologisk kompetence, finansiering og risiko. En lejerobot koster ikke mere end en lagermand om måneden, og man skal ikke være cand.it. for at styre robotterne.
  3. Vi forventer først og fremmest at få en god dialog med både eksisterende og potentielt nye kunder. En dialog, der både gør os og kunderne klogere på udfordringer og mulige løsninger. Vi vil gerne inspirere til nogle endnu højere visioner for danske virksomheder, og vi vil også gerne inspirere til, hvordan virksomheder kan udnytte datafangst og -analyser, når de automatisere til at skabe mere værdi for dem selv og deres kunder

Allan Christensen, N.C. Nielsen A/S.

Allan Christensen, salgsdirektør, N.C. Nielsen A/S: Det oplagte mødested for intern logistik

  1. Vi udstiller på hi-messen, da det er et oplagt mødested for fagfolk med interesse for intern logistik. Som i vores kundeforhold sætter vi stor pris på den direkte, personlige kontakt, hvor vi kan lytte til kunderne og komme med nuancerede svar på ofte komplicerede problemstillinger.
  2. Vi adresserer behovet for enkle, integrerede og sammenhængende logistikløsninger – vi har specielt fokus på de selvkørende truck og lithium ion batteri-løsninger. Vores løsninger er individuelt tilpassede og bygger altid på dyb indsigt, praktisk forståelse og detaljeret kendskab til kundens specifikke behov. Hos os er det grundige forarbejde altid forudsætningen for en optimal løsning.
  3. Vi forventer at komme i dialog med både eksisterede kunder og potentielle kunder omkring deres udfordringer og behov både på kort og lang sigt.

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

13.11.2025SCM.dk

Startup og konsulenthus går sammen om at gør ESG-arbejdet mere effektivt

11.11.2025SCM.dk

Værdikædeindsats som omkostning? Tænk igen

10.11.2025Uniteam Group

Sponseret

Derfor er GLEC og ISO 14083 afgørende for troværdige transportdata

07.11.2025Uniteam Group

Sponseret

Sådan går du fra regneark til dokumenteret Scope 3-rapportering

06.11.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

04.11.2025SCM.dk

SCM Agendaen #24: Robusthed i forsyningskæderne via AI-drevet software

04.11.2025SCM.dk

Hvordan håndterer du risikostyring og compliance i forsyningskæden?

03.11.2025SCM.dk

De rigestes livsstil forværrer klimakrisen

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27001 Lead Implementer - certificeret af PECB

Få bevis på dine kompetencer med den internationale certificering i informationssikkerhed, ISO/IEC 27001 Lead Implementer.

Dato

17.11.2025

Sted

IDA Conference, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V

Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI and IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
AQAP-2110 Internal Auditor (English)

The AQAP-2110 standard is a superstructure to ISO 9001 - the general Quality System Management standard. AQAP-2110 is “NATO quality assurance requirements for design, development and production”, and the purpose of the standard is: “Requirements, which, if applied appropriately, provide confidence in the Supplier’s capability to deliver products that conform to Acquirer contract requirements.”

Dato

17.11.2025

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27005 Diplomkursus - bliv skarp til risikovurdering af informationssikkerhed!

På dette kursus får du hjælp til at lave en risikovurdering med ISO 27005, som er med til at sikre det optimale niveau af foranstaltninger i din organisation i forhold til organisationens informationssikkerhed.

Dato

18.11.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27005 diplomkursus - bliv skarp til risikovurdering af informationssikkerhed!

På dette kursus får du hjælp til at lave en risikovurdering med ISO 27005, som er med til at sikre det optimale niveau af foranstaltninger i din organisation i forhold til organisationens informationssikkerhed.

Dato

18.11.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 1, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn