Det fysiske møde på en messe kan noget

Verden bliver mere og mere digital. Men det fysiske møde mellem leverandører, kunder og brugere inden for industriløsninger er måske endnu vigtigere i dag end tidligere. Vi har spurgt fire udstillere på hi Tech & Industry Scandinavia om deres forventninger.

Verden går digital, men det fysiske møde ansigt til ansigt er stadig væsentligt. Foto: Lars Møller/MCH.

01.10.2019

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

hi-messen 2019 starter i dag, d. 1. oktober. Men hvad forventer de mange udstillere egentlig af få ud af de tre dages menneskemylder i Messecenter Herning? Vi har spurgt fire af dem om følgende:

  1. Hvorfor udstiller I på HI 2019?
  2. Hvad er det væsentligste behov (hos potentielle kunder), som I adresserer på messen?
  3. Hvad forventer I af jeres deltagelse?

Jakob Bebe, MiR.

Jakob Bebe, Sales Director, Scandinavia & UK, Mobile Industrial Robots A/S: Behovet for at automatisere intern logistik er enormt

  1. Vi udstiller på HI, fordi det er Nordens største industrimesse med et meget stort fremmøde fra forskellige industrier. Danmark er vores hjemmemarked, og vi ser frem til at møde både eksisterende kunder, men også at udbrede kendskabet til vores teknologi hos nye.
  2. Virksomheder har i dag et enormt behov for at optimere den interne logistik, da medarbejdere ofte bruger timer dagligt på at flytte dele fra a til b. Vores robotter automatiserer denne opgave og fragter selvstændigt ting rundt i virksomheden. Det sikrer leveringer til tiden og at medarbejdernes ressourcer kan bruges på mere værdiskabende opgaver.
  3.  Vi forventer at udbrede kendskabet til vores mobile robotter i, få gode kontakter i den danske industri og møde nye potentielle kunder.  

Brian Staub, Q-System.

Brian Staub, solution manager, Q-System: Dialog ansigt til ansigt er væsentlig

  1. I dag foregår en stor del kommunikation primært over nettet, så HI giver os en fantastisk mulighed for at møde vores mangeårige kunder/samarbejdspartnere ansigt til ansigt; eventuelt også at diskutere kommende projekter - og naturligvis også muligheden for at møde nye potentielle kunder.
  2. Vi er altid på forkant i vores logistikløsninger med de nyeste trends og udfordringer ude i virksomhederne. Via vores nyudviklede Q-log/Q-Analytics, som kan integreres i den bestående styring, vil vi give vores kunder mulighed for via computer eller mobiltelefon at indhente en masse oplysninger omkring produktionen som for eksempel OEE, stykantal, energiforbrug samt rapporter - og vores vedligeholdelsesmodul kan forudsige næste service baseret på historiske data. Modulet kan også indeholde manualer og instruktioner mv., der let findes ved hjælp af lokale QR-koder.
  3. Vi forventer meget, både at styrke "partnerskaberne" med vores bestående kunder, at hjælpe dem til et større overblik over produktionen og hermed rationaliseringsmuligheder og naturligvis at møde nye kunder.

Troels Jensen, Hans Schourup A/S.

Troels Jensen, adm. direktør, Hans Schourup A/S: Det skal være nemt at automatisere lageret

  1. Vi ønsker at vise alt det nyeste teknologi inden for AMR-robotter og lagerautomater. Vi vil også slå på tromme for vores løsning med leje af robotter og automater, der gør teknologispringet for vores kunder mere spiseligt.
  2. Vores løsninger dækker vores kunders behov for at få bedre lagerplads, levere hurtigere, reducere behovet for kvalificeret arbejdskraft og ikke mindst at kunne skalere kapaciteten hurtigt. Vores lejeløsninger – robot as a service – gør lagerautomatisering langt mere tilgængeligt både, hvad angår teknologisk kompetence, finansiering og risiko. En lejerobot koster ikke mere end en lagermand om måneden, og man skal ikke være cand.it. for at styre robotterne.
  3. Vi forventer først og fremmest at få en god dialog med både eksisterende og potentielt nye kunder. En dialog, der både gør os og kunderne klogere på udfordringer og mulige løsninger. Vi vil gerne inspirere til nogle endnu højere visioner for danske virksomheder, og vi vil også gerne inspirere til, hvordan virksomheder kan udnytte datafangst og -analyser, når de automatisere til at skabe mere værdi for dem selv og deres kunder

Allan Christensen, N.C. Nielsen A/S.

Allan Christensen, salgsdirektør, N.C. Nielsen A/S: Det oplagte mødested for intern logistik

  1. Vi udstiller på hi-messen, da det er et oplagt mødested for fagfolk med interesse for intern logistik. Som i vores kundeforhold sætter vi stor pris på den direkte, personlige kontakt, hvor vi kan lytte til kunderne og komme med nuancerede svar på ofte komplicerede problemstillinger.
  2. Vi adresserer behovet for enkle, integrerede og sammenhængende logistikløsninger – vi har specielt fokus på de selvkørende truck og lithium ion batteri-løsninger. Vores løsninger er individuelt tilpassede og bygger altid på dyb indsigt, praktisk forståelse og detaljeret kendskab til kundens specifikke behov. Hos os er det grundige forarbejde altid forudsætningen for en optimal løsning.
  3. Vi forventer at komme i dialog med både eksisterede kunder og potentielle kunder omkring deres udfordringer og behov både på kort og lang sigt.

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

20.11.2024Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

15.11.2024SCM.dk

Danmark og Holland indgår tæt samarbejde om VE og brintproduktion

14.11.2024SCM.dk

Ny rapport: Arbejdsvilkår overskrider firmas eget kodeks

11.11.2024SCM.dk

Ny virksomhedstype vil lukke huller i cirkulær økonomi

11.11.2024SCM.dk

Millionbøde til bilproducent for greenwashing i Danmark

07.11.2024Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online