Det fysiske møde på en messe kan noget

Verden bliver mere og mere digital. Men det fysiske møde mellem leverandører, kunder og brugere inden for industriløsninger er måske endnu vigtigere i dag end tidligere. Vi har spurgt fire udstillere på hi Tech & Industry Scandinavia om deres forventninger.

Verden går digital, men det fysiske møde ansigt til ansigt er stadig væsentligt. Foto: Lars Møller/MCH.

01.10.2019

Poul Breil-Hansen, SCM.dk

hi-messen 2019 starter i dag, d. 1. oktober. Men hvad forventer de mange udstillere egentlig af få ud af de tre dages menneskemylder i Messecenter Herning? Vi har spurgt fire af dem om følgende:

  1. Hvorfor udstiller I på HI 2019?
  2. Hvad er det væsentligste behov (hos potentielle kunder), som I adresserer på messen?
  3. Hvad forventer I af jeres deltagelse?

Jakob Bebe, MiR.

Jakob Bebe, Sales Director, Scandinavia & UK, Mobile Industrial Robots A/S: Behovet for at automatisere intern logistik er enormt

  1. Vi udstiller på HI, fordi det er Nordens største industrimesse med et meget stort fremmøde fra forskellige industrier. Danmark er vores hjemmemarked, og vi ser frem til at møde både eksisterende kunder, men også at udbrede kendskabet til vores teknologi hos nye.
  2. Virksomheder har i dag et enormt behov for at optimere den interne logistik, da medarbejdere ofte bruger timer dagligt på at flytte dele fra a til b. Vores robotter automatiserer denne opgave og fragter selvstændigt ting rundt i virksomheden. Det sikrer leveringer til tiden og at medarbejdernes ressourcer kan bruges på mere værdiskabende opgaver.
  3.  Vi forventer at udbrede kendskabet til vores mobile robotter i, få gode kontakter i den danske industri og møde nye potentielle kunder.  

Brian Staub, Q-System.

Brian Staub, solution manager, Q-System: Dialog ansigt til ansigt er væsentlig

  1. I dag foregår en stor del kommunikation primært over nettet, så HI giver os en fantastisk mulighed for at møde vores mangeårige kunder/samarbejdspartnere ansigt til ansigt; eventuelt også at diskutere kommende projekter - og naturligvis også muligheden for at møde nye potentielle kunder.
  2. Vi er altid på forkant i vores logistikløsninger med de nyeste trends og udfordringer ude i virksomhederne. Via vores nyudviklede Q-log/Q-Analytics, som kan integreres i den bestående styring, vil vi give vores kunder mulighed for via computer eller mobiltelefon at indhente en masse oplysninger omkring produktionen som for eksempel OEE, stykantal, energiforbrug samt rapporter - og vores vedligeholdelsesmodul kan forudsige næste service baseret på historiske data. Modulet kan også indeholde manualer og instruktioner mv., der let findes ved hjælp af lokale QR-koder.
  3. Vi forventer meget, både at styrke "partnerskaberne" med vores bestående kunder, at hjælpe dem til et større overblik over produktionen og hermed rationaliseringsmuligheder og naturligvis at møde nye kunder.

Troels Jensen, Hans Schourup A/S.

Troels Jensen, adm. direktør, Hans Schourup A/S: Det skal være nemt at automatisere lageret

  1. Vi ønsker at vise alt det nyeste teknologi inden for AMR-robotter og lagerautomater. Vi vil også slå på tromme for vores løsning med leje af robotter og automater, der gør teknologispringet for vores kunder mere spiseligt.
  2. Vores løsninger dækker vores kunders behov for at få bedre lagerplads, levere hurtigere, reducere behovet for kvalificeret arbejdskraft og ikke mindst at kunne skalere kapaciteten hurtigt. Vores lejeløsninger – robot as a service – gør lagerautomatisering langt mere tilgængeligt både, hvad angår teknologisk kompetence, finansiering og risiko. En lejerobot koster ikke mere end en lagermand om måneden, og man skal ikke være cand.it. for at styre robotterne.
  3. Vi forventer først og fremmest at få en god dialog med både eksisterende og potentielt nye kunder. En dialog, der både gør os og kunderne klogere på udfordringer og mulige løsninger. Vi vil gerne inspirere til nogle endnu højere visioner for danske virksomheder, og vi vil også gerne inspirere til, hvordan virksomheder kan udnytte datafangst og -analyser, når de automatisere til at skabe mere værdi for dem selv og deres kunder

Allan Christensen, N.C. Nielsen A/S.

Allan Christensen, salgsdirektør, N.C. Nielsen A/S: Det oplagte mødested for intern logistik

  1. Vi udstiller på hi-messen, da det er et oplagt mødested for fagfolk med interesse for intern logistik. Som i vores kundeforhold sætter vi stor pris på den direkte, personlige kontakt, hvor vi kan lytte til kunderne og komme med nuancerede svar på ofte komplicerede problemstillinger.
  2. Vi adresserer behovet for enkle, integrerede og sammenhængende logistikløsninger – vi har specielt fokus på de selvkørende truck og lithium ion batteri-løsninger. Vores løsninger er individuelt tilpassede og bygger altid på dyb indsigt, praktisk forståelse og detaljeret kendskab til kundens specifikke behov. Hos os er det grundige forarbejde altid forudsætningen for en optimal løsning.
  3. Vi forventer at komme i dialog med både eksisterede kunder og potentielle kunder omkring deres udfordringer og behov både på kort og lang sigt.

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

SSI Schäfer

Sponseret

SSI SCHAEFER samarbejder med Coop om et af Europas største automatiserede distributionscentre

Relateret indhold

13.10.2025Datacon A/S

Sponseret

Investeringen tjener sig hurtigt hjem

13.10.2025SCM.dk

Derfor dominerer resiliens supply chain-agendaen anno 2025

10.10.2025SCM.dk

Usikkerhed i globale forsyningskæder er blevet den nye (kostbare) standard

07.10.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Få automatisering ind i driften uden det økonomiske pres

06.10.2025SCM.dk

Resiliens: Sådan bliver I klar til at håndtere den næste krise

02.10.2025SCM.dk

Ny model kan gøre SMV’ers forsyningskæder robuste i en usikker verden

30.09.2025SCM.dk

Sådan skruer du ned for afhængighed og påvirkning af natur

22.09.2025SCM.dk

Risiko og afkast fylder meget ved investeringer i klima

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
KNAPP A/S
Seminar
Morgenmad hos KNAPP

Deltag i vores undersøgelse af teknologierne bag et højautomatiseret lager. For dem, der vil vide mere om forskellige automatiseringsløsninger og hvilke områder de er bedst egnede til.

Dato

15.10.2025

Tid

07:30

Sted

KNAPP Nordics kontor | Hyllie Vattenparksgata 12, Malmö (lige over broen)

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Always Azure – Skab værdi med Microsoft Azure

Vil du være på forkant med det nyeste i Azure og få konkrete idéer til, hvordan du udnytter platformen bedst muligt i din virksomhed?

Dato

20.10.2025

Tid

13:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Bliv klar til NIS2 med ISO 27001 - diplomkursus

På dette to-dages kursus får du en gennemgang af kravene i EU's NIS2-direktiv med fokus på, hvordan du kan efterleve og implementere kravene i praksis med ISO/IEC 27001 - ledelsessystem for informationssikkerhed.

Dato

21.10.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
NIS2 i praksis – med ISO/IEC 27001 som fundament for compliance

På dette diplomkursus får du overblik over NIS2-kravene i praksis, og du lærer, hvordan ISO/IEC 27001 kan bruges som en praktisk ramme til at styrke jeres informationssikkerhed og sikre compliance med den nye NIS2-lov.

Dato

21.10.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Grundlæggende miljøledelse

Formålet med kurset er at give deltagerne et grundlæggende kendskab til miljøledelsessystemer, kravene i ISO 14001:2015 og de forretningsfordele, der er knyttet til systematisk arbejde med et miljøledelsessystem.

Dato

22.10.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Strategisk udvikling af ledelsessystemer

Hvordan sikrer vi, at ledelsessystemet leverer et effektivt bidrag til virksomhedens strategiudvikling?

Dato

23.10.2025

Sted

Odense