Den Danske Logistikpris går til VOLA

VOLA A/S vinder Den Danske Logistikpris 2012 for sit mangeårige arbejde med at forbedre sit logistik-setup.

01.11.2012

SCM.dk

Fabriksdirektør Peder Nygaard kan ikke forestille sig, at VOLA stadig havde produktion i Horsens, hvis ikke virksomheden havde ændret på sit logistik-setup. Foto: VOLA. .

Det blev Horsens-virksomheden VOLA, der producerer designerarmaturer til køkken og bad, som løb af med Den Danske Logistikpris 2012 på Den Danske Logistikkonference den 31. oktober.

Her var det en tydeligt stolt fabriksdirektør Peder Nygaard, der fik overrakt prisen af tidligere Novo Nordisk-direktør Mads Øvlisen.  

”Vi kan nu sige, at vi leverer prisbelønnet logistik, og det er helt fantastisk”, sagde Peder Nygaard ved prisoverrækkelsen, hvor han fremhævede medarbejdernes store indsats.  

I korte træk modtager VOLA logistikprisen for sit arbejde med at indføre en lean-organisationskultur, der sammen med målrettet brug af ERP-systemer og et egenudviklet kanban-planlægningssystem, har skabt en synkronisering mellem flowet i kundeordrer og den daglige produktion.   

Læs også: Fuldt flow på vandhanerne

Mads Øvlisen læste op af dommerkomitéens begrundelse for valget af VOLA og sagde blandt andet:

”Ledelsen af VOLA har været både forudseende, innovative og ambitiøse omkring udviklingen af virksomhedens logistikkoncept ud fra en time-to-market-filosofi, der bryder med branchens traditionelle værdikædestruktur. Dermed har VOLA vist, at det er muligt at optimere ressourcer og arbejdsgange med fokus på kunden og styrkelse af konkurrenceevnen.”

Det er 19. gang, at logistikprisen bliver uddelt af effektivitet.dk og IDA Produktion & Logistik.

Læs mere om logistikkonferencen og logistikprisen

Om Den Danske Logistikpris

Prisen, der bliver uddelt af effektivitet.dk og IDA Produktion & Logistik, blev indstiftet i 1994 og gives til en virksomhed, der har arbejdet aktivt med logistik og opnået resultater, som er blandt de bedste i branchen.

Læs mere om prisen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

20.11.2024SCM.dk

26 millioner skal hjælpe endnu flere virksomheder med grøn omstilling

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

15.11.2024SCM.dk

Hos stor virksomhed er kødtunge tallerkener fortid

14.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Danish Crown: Sådan løser vi den komplekse opgave med emballagedata

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online