dao forbedrer logistikken i 1.200 pakkeshops

For en førende dansk leverandør af logistikløsninger, er der altid gang i leveringerne hos dao. Det stiller store krav til en effektiv logistik i de landsdækkende pakkeshops.

Som en førende dansk leverandør af logistikløsninger, er der altid gang i leveringerne hos dao. Det stiller store krav til en effektiv logistik i det landsdækkende netværk af pakkeshops. For at opretholde og forbedre effektiviteten, har virksomheden indgået samarbejde med Delfi Technologies.

Dao leverer pakker og alle former for post 365 dage om året. Et omfattende netværk af daoSHOP's fungerer som afhentningssteder for kunder, der foretrækker bekvemmeligheden ved at afhente deres pakker, præcis når de har lyst. Virksomheden er kendt for effektive leveringstider og brugervenlige logistiktjenester.

EFFEKTIV OG FEJLFRI PAKKEHÅNDTERING

Et tæt samarbejde med Delfi Technologies spiller en afgørende rolle i dao’s logistik. Her hjælper en effektiv logistikløsning med at sikre en nem og fejlfri håndtering af pakker gennem brugen af mere end 2.000 håndterminaler og 1.000 labelprintere i de mere end 1.200 daoSHOP's.

Corona-epidemien skruede gevaldig op for antallet af pakkeleveringer og afhentningssteder. Danskerne shoppede nemlig online på livet løs, hvilket gav ekstra travlhed. For at kunne følge med, var dao derfor nødsaget til at udvide antallet af pakkeshops for at de mange tusinde pakker kunne leveres til modtagerne. Den stigende travlhed og det større antal pakkeshops, skabte samtidig et behov for flere håndterminaler til pakkeregistrering og labelprintere til at udskrive pakkelabels til indleverede pakker.

- Volumen af pakker vi håndterede, blev fordoblet fra den ene dag til den anden. Og da volumen steg, var vi nødt til at finde noget udstyr, som både var nemt og hurtigt for vores pakkeshops at benytte, siger Lars Balsby, der er salgsdirektør hos dao.

EN KORREKT UDLEVERING AF PAKKER

I dag benytter dao håndterminaler i alle pakkeshops. De er af modellen Zebra TC26 med 4G internet via simkort og Android styresystem. Enhederne fungerer med dao’s app til registrering og udlevering af pakker. Med håndterminalen kan medarbejderen i pakkeshoppen scanne pakker til udlevering og dernæst indtaste personens afhentningskode, som sikrer at pakken bliver uddelt til den korrekte ejermand.

- Delfi Technologies er mere en samarbejdspartner, end en leverandør af hardware. De har hjulpet os til at vælge alle unødige funktioner og udstyr fra, som vi fra start af ikke vidste, at vi ikke behøvede, fortæller Lars Balsby.

ALLE KAN SENDE PAKKER MED DAO

Det er kun 20% af Danmarks befolkning, der har en printer. Derfor gør dao det let tilgængeligt for alle at sende pakker, hvor man ikke behøver printe et fragtbrev eller en label. Måden dao gør det på, er ved at afsenderen blot booker fragten på dao’s hjemmeside, herefter genereres en 9-cifret kode, som skrives på pakken.

Når afsenderen indleverer pakken til forsendelse i en pakkeshop, taster medarbejderen i pakkeshoppen de 9 cifre ind i deres håndterminal, som derefter sætter gang i print af en fragtlabel fra deres labelprinter. Håndterminalen er integreret med en Zebra ZD421 labelprinter i samtlige pakkeshops via Bluetooth. På den måde bliver der påsat en fragtlabel på alle pakker til forsendelse, så de hurtigere kan blive sorteret og scannet korrekt i dao’s distributionscentre.

Fragtlabelen giver også bedre mulighed for at registrere pakkerne under deres rejse fra afsender til modtager, samt muligheden for at afsender og modtager kan modtage en kvittering, så snart pakken er blevet scannet. Når en pakke bliver indleveret og label er printet, modtager afsenderen nemlig øjeblikkeligt en sms med kvittering på den indleverede pakke.

SERVICEAFTALE GIVER DEN NØDVENDIGE TRYGHED

dao har desuden tilvalgt en serviceaftale al på udstyret fra Delfi Technologies. Serviceaftalen er med til at give ekstra tryghed og sikrer, at enhederne bliver dækket af alle eventuelle reparationer. Det er med til at opretholde effektiviteten og den nødvendige oppetid i de mange daoSHOP's, hvis der skulle ske noget med udstyret.

- De står for al service og vedligeholdelse. Så hvis ikke det er i orden, det de leverer, så er det dem der står med problemet og det er jo fantastisk at have en samarbejdspartner, der også tør tage det ansvar, siger Lars Balsby afslutningsvis.

OM DAO

dao står for Dansk Avis Omdeling, også tidligere kendt som dao365. dao leverer pakker, aviser, breve og magasiner hver dag, hele året rundt. daos primære mål er at tilbyde en bekvemmelig og pålidelig leveringsoplevelse til kunderne. Virksomheden driver et omfattende netværk af pakkeshops, der fungerer som afhentningssteder for onlinekøb, men også til afsendelse og modtagelse af pakker, folk imellem. Dette giver kunderne mulighed for at afhente deres pakker, når det passer dem bedst.

OM DELFI TECHNOLOGIES

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og digitale prisskilte- primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 130 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra...

29.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale prisskilte giver en bedre oplevelse hos Købmandsgården

24.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale prisskilte løfter kundeservice til nye højder

22.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Nem styring af vareinfo og priser på produkter fra hele verden

17.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale prisskilte gør prisstyring og produktopdateringer til en leg

15.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

YouSee: Digitale prisskilte gør det nemmere for kunderne at vælge i butikkerne

10.10.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale buffetskilte letter hverdagen for både gæster og personale på Hotel Bymose Hegn