Bilag stjæler tid fra andre arbejdsopgaver

De fleste erhvervsdrivende kender til papirnusseri og bøvl med bilag, når det gælder kørsel i arbejdstiden. 4 ud af 10 mener, at de kunne bruge deres tid bedre på andet arbejde, viser en ny undersøgelse, som Kantar Gallup har lavet for parkeringsappen EasyPark.

De fleste erhvervsdrivende kender til papirnusseri og bøvl med bilag, når det gælder kørsel i arbejdstiden. 4 ud af 10 mener, at de kunne bruge deres tid bedre på andet arbejde, viser en ny undersøgelse, som Kantar Gallup har lavet for parkeringsappen EasyPark. Foto: Kantar Gallup..

27.10.2022

SCM.dk

I undersøgelsen svarer 47 procent af danskerne, at de bruger op mod to timer om måneden på at håndtere bilag til udgifter i arbejdstiden, og 43 procent svarer, at de kunne bruge deres tid bedre på andre arbejdsopgaver.

Størstedelen af bilagene handler om udgifter til brændstof, parkering og mad, som i alt udgør 63 procent af alle de bilag, som danske medarbejdere afleverer til deres arbejdsgivere for at få dem refunderet.

“Kravene til dokumentation stiger løbende, også når det gælder småudgifter som parkering. Det kan godt blive lidt af en tidsrøver”, siger Bernd Reul, der er direktør for EasyPark i Danmark.

Læs også: Fald i erhvervsparkeringer indikerer vækst i hjemmearbejde

Mens en stor del af danskerne må sætte op mod to timer af om måneden til at håndtere bilag, så bruger yderligere 10 procent op mod tre timer, mens 7 procent angiver, at de må sætte omkring en halv arbejdsdag af hver måned.

Undersøgelsen tager temperaturen på, hvad bilisterne oplever af bøvl og udfordringer, når de bruger bilen i forbindelse med deres job. 37 procent svarer, at de samler deres bilag og afleverer dem direkte til sekretæren eller en overordnet. Flertallet af ansatte har i en eller anden form mulighed for at scanne bilag direkte ind i et digitalt system på arbejdspladsen. I undersøgelsen er det 60 procent, som har den slags systemer til rådighed.

“Der er stor forskel på, hvor langt virksomhederne er kommet med at udnytte de digitale muligheder, og det er måske også derfor, en del synes, at de kunne bruge tiden bedre”, siger Bernd Reul, direktør for EasyPark i Danmark.

I undersøgelsen, som også er udført i Sverige, Finland og UK, svarer henholdsvis 18 og 20 procent af danskerne, at de oplever frustration og træthed i forbindelse med at håndtere bilag.

- PiB

SCM.dk

Rekruttering: Ram de rigtige kandidater – i det rette miljø

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

15.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

New features of SAP IBP 2502

15.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Solving the end-to-end process ownership dilemma

11.04.2025Implement Consulting Group

Sponseret

Mastering supply chain planning of configurable products with S/4HANA PP/DS

11.03.2025SCM.dk

Hvordan griber virksomheder helt konkret forecasting-processen an?

06.02.2025SCM.dk

SCM Panel: Kan samspillet mellem salg/marketing og supply chain blive bedre i din virksomhed?

20.12.2024SCM.dk

SCM Agendaen – Stamdata og konkurrenceevne

11.11.2024Intempus ApS

Sponseret

GPS-baseret kørselsregistrering: Vejen til øget produktivitet og medarbejdertilfredshed

08.11.2024Intempus ApS

Sponseret

Digital tidsregistrering: Nøglen til ressourceoptimering og overholdelse af nye lovkrav

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle