Alfa Laval Aalborg optimerer logistikcenter
Verdens førende virksomhed inden for varmeoverførelse, separering og væskehåndtering, Alfa Laval, har digitaliseret og effektiviseret deres logistikcenter ved at implementere LOGIA.
Alfa Laval har netop etableret et shared logistic center i Aalborg, hvor både projektlager og reservedelslager integreres. Fra projektlageret skal emner til store kundeprojekter plukkes og pakkes i den rette mængde og rækkefølge. Indkøb og planlægning til projekter kan strække sig over flere måneder, og klargøres og sendes når det passer ind i kundens projektplanlægning. Udover projektlageret har virksomheden også et reservedelslager, der fungerer som et lager med reservedele til vedligehold og reparation af idriftsatte anlæg.
Leverancerne fragtes med skib og det er derfor kritisk at ordrerne er komplette, da det både kræver tid og ressourcer at eftersende eventuelle manglende emner.
Alfa Laval havde et behov for at optimere og effektivisere deres lager, fordi de havde for mange håndteringer i løbet af en dag. Virksomheden valgte lagerstyringssystemet fra it-platformen LOGIA, der i dag styrer det manuelle lager helt fra varemodtagelsen til forsendelsen.
Løsningen har integration til Axapta 3.0 og Alfa Laval gik i drift med LOGIA i marts 2018.
Peter Nikolajsen, Shipping Manager i Alfa Laval Aalborg, udtaler:
"Allerede efter 6 måneder er vi blevet 10 % bedre med LOGIA og vi forventer helt sikkert at øge det til 20 % i løbet af fjerde kvartal. LOGIA giver os sikkerhed og kvalitet i processerne, og har tilmed en god brugergrænseflade der er nem at tilgå."