24/7 selvbetjening sparer tid og giver glade kunder hos Electro Energy

Den tekniske grossistvirksomhed, Electro Energy, har indført 24/7 selvbetjening, som tilbyder kunderne mulighed for at afhente reservedele døgnet rundt – hele året. Det er en butiksløsning, som er udviklet i samarbejde med Delfi Technologies.

Selvbetjeningsløsning hos Electro Energy.

Hos Electro Energy er kundens behov i centrum i enhver tænkelig proces, intern såvel som ekstern, og netop det har været med til at drive virksomhedens succes. I dag favner virksomheden mange forskellige brancher. Der arbejdes med røgtekniske laboratorieydelser, teknikuddannelser og reservedele til energibranchen.

Netop reservedele til energiløsninger er en del af kerneforretningen. En nyudviklet 24/7 selvbetjeningsløsning giver kunderne mulighed for at komme og afhente reservedele døgnet rundt – hele året. Det betyder, at der ikke længere er behov for at vente på en vagt, der skal komme ud og åbne reservedelslageret uden for åbningstiden. Derfor slipper kunden også for at betale vagtgebyr, så der bliver både sparet tid og penge. Butiksløsningen er udviklet i samarbejde med Delfi Technologies ud fra de specifikke behov og krav til processer, som blev defineret ved projektopstart hos Electro Energy.

- Kunderne er rigtig glade for 24/7 support. Nu kan de komme og hente reservedele når behovet opstår, uden vi behøver at skulle rykke ud – også selvom det skulle være midt om natten. Vi sparer en masse tid og kørsel, så vi er meget tilfredse med den løsning, som Delfi Technologies har udviklet sammen med os, fortæller Thomas Rasmussen, der er butiksekspedient hos Electro Energy i Glostrup.

Langt større produktivitet for alle mennesker i logistikforløbet

Den nye selvbetjeningsløsning tilbyder kunderne 24/7 tilgængelighed og har åbnet op for en hurtigere og mere effektiv afhentning af reservedele. Kunderne kommer ind i butikken via en nøglebrik, samme nøglebrik scannes ved selvbetjeningskassen. Det er en løsning, der bidrager til øget produktivitet for både medarbejdere og kunder, med en væsentlig optimering af logistikforløbet, forklarer adm. direktør, Christian Gulløv:

- Efter vi har indført 24/7 selvbetjening, kan vi se betydelige gevinster. Kunderne er glade, da de sparer både tid og penge i processen med at afhente reservedele. Vi har også opnået en stor gevinst på medarbejdersiden, da vi slipper for at skulle køre ud og åbne vores lager nu, hvor kunden selv kan komme og afhente varer i døgndrift.

I tillæg til den skræddersyede selvbetjeningssoftware, så har Delfi Technologies også leveret de andre komponenter i 24/7 løsningen, som består af en selvbetjeningskasse med en robust POS PC (model: Fly-tech K769). Kunden logger på PC’en med sin nøglebrik, hvor en integration til nøglebriksdatabasen, au-tomatisk udlæser kundens information og gør klar til varescanning. Kunden scanner herefter de pågældende varer med en stregkodescanner (model: DelfiScan C90) og afslutningsvis får Electro Energy besked om at en ordre er modtaget. Kunden får desuden en kvittering på den tilhørende bonprinter (model: Bixolon SRP-350PlusIII) samt en elektronisk faktura tilsendt på mail.

Et sideløbende digitaliseringsprojekt hos Electro Energy, er effektiv lageroptælling, som også er lavet i samarbejde med Delfi Technologies. Ved at udskifte papiret med en digital løsning, er Electro Energy gået fra uger til timer i processen med optælling af lager og efterfølgende differencejustering. Begge udviklingsprojekter har været agile forløb i tæt samarbejde med Electro Energy ud fra en behovsanalyse ved opstart, grafiske udkast til godkendelse, løbende test, undervisning, levering og installation.

Læs mere om dette projekt her
 

Om Electro Energy

Electro Energy har forsynet Danmark med varme siden 1964. Fra morgenbadet til aftenkaffen. I begyndelsen med maskiner så store som kampvogne. I dag med højtydende kedler, solfangere og varmepumper. Electro Energy dækker Danmark fra øst til vest, med afdelinger i Glostrup, Aalborg og Kolding. Fordelt på fem lagerlokationer har Electro Energy i dag et af Danmarks største lagre af reservedele.

Om Delfi Technologies

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager & logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies har mere end 30 års erfaring fra branchen og er vokset markant de senere år. I dag råder virksomheden over mere end 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra...

08.03.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Unilite optimerer lager- og ordreprocesser med Delfi Technologies’ håndterminalløsning

06.03.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Lokalt apotek styrker kundekontakten gennem digitale prisskilte

04.03.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Dansk Flise Lager opgraderer butikkerne med digitale prisskilte

29.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Skjern Maskinforretning: Butikslokale moderniseres med digitale prisskilte og Kramps Retail løsning

27.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Hurtig og præcis lageroptælling med mobile PDA’er hos Beck & Jørgensen

23.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Logistik i Grønland: Central styring sikrer effektivitet hos Pisiffik