Walmart vil sløre grænserne mellem online- og butikshandel

Hos Walmart er man i gang med at teste seks nye handelsmetoder i to centre i USA. Planen er at tage kampen op mod Amazon ved at få kunderne til i fremtiden at prioritere fysisk shopping i højere grad.

For tiden tester Walmart seks nye handelsmuligheder i deres to supercentre i Tomball og Lake Nona. Målet med testen er at få flere forbrugere til at tage ned og handle i stedet for at foretage sine køb bag skærmen. Arkivfoto..

07.06.2017

SCM.dk

Butikkerne er nytænkende og indeholder alt fra nyt layout til miljøforbedringer til ny teknologi, der alle er elementer, der skal forbedre shoppingoplevelsen, skriver Jeff Muench, der er senior director of Business Development i den amerikanske detailgigant, i et blogindlæg.

Ifølge Stuart Aldrige, der er direktør for Columbus Consulting International, er især den teknologiske udvikling vigtig for Walmart:

"Walmart har altid været banebrydende, når det kommer til ny teknologi, der skal få virksomheden til at vokse, og det viser virksomhedens fokus på in-store teknologi", siger han til RISnews.

Forbedre den fysiske shoppingoplevelse
Ifølge Stuart Aldrige har Walmart indtænkt online- og butikshandel i deres mål mod at forbedre den fysiske shoppingoplevelse for kunderne. Derfor vil Walmart forsøge at sløre linjerne mellem disse, så de bedre kan konkurrere mod online-markedet.

Blandt Walmarts seks nye teknologibaserede tilbud kan nævnes:

  • Scan & Go: Med Scan & Go kan man via enten sin smartphone eller på andre håndholdte enheder fra Walmart selv scanne sine varer, når man handler. Når man så er færdig, kan man gå hen til en speciel kasse, der kan aflæse alle de varer, man har scannet ind på sin telefon.
     
  • SmartLife: Ny interaktiv projektionsteknologi giver kunderne mulighed for at lære om IoT-tilsluttede enheder som for eksempel Google Home og Apple TV. Billederne projiceres på borde og vægge, og produktdetaljerne kan opdateres hurtigt gennem den nye platform.
     
  • Integradet Pickup: Her kan de handlende gøre brug af en drive-thru og hente deres varer, når de har bestilt dem hjemmefra.

Hård konkurrence fra Amazon
Som tidligere nævnt vil Walmart med de nye handelsinitiativer forsøge at sløre linjerne mellem online- og butikshandel.

Det skyldes blandt andet, at butikkerne møder hård konkurrence for internetgiganten Amazon, hvorfor Walmart vil "give forbrugerne mulighed for at opleve fremtidens omnichannel-butik nu”, siger David Buckingham, der er CEO hos Ecrebo, til RISnews.

Læs også: Walmart giver rabat til selvhentere

”Walmarts test af nye initiativer i de to centre er en klar indikator for, at detailbranchen arbejder hen imod en mere forbrugerdrevet detailhandel – en, som skaber en problemfri kundeoplevelse gennem alle kanaler og nemt integrerer effektiv teknologi med alle forbrugernes udgangspunkter undervejs i deres shopping”, siger Tushar Patel, der er CMO hos Kibo.

- EL

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

SSI Schäfer

Sponseret

SSI SCHAEFER samarbejder med Coop om et af Europas største automatiserede distributionscentre

Relateret indhold

30.09.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Dymak digitaliserer global sourcing med fine resultater og bedre dataintegration

12.09.2025SCM.dk

EU vil rydde op i udbudsmarkedet: Lav pris må ikke være altafgørende

11.09.2025SCM.dk

Ny IT-platform skal give installatører overblik over indkøb og rabatter

03.09.2025SCM.dk

Der er råstoffer for milliarder i europæernes skuffer

18.08.2025SCM.dk

Ny rapport: Børnearbejde falder markant og flere børn kommer i skole verden over

18.08.2025SCM.dk

Onlinehandlen står stærkt trods lav forbrugertillid

15.08.2025SCM.dk

Grossister oplever vækst i svindelindkøb

15.08.2025SCM.dk

Sådan diversificerer tech-virksomheder forsyningskæden

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle