10.10.2017  |  Sourcing

Walmart skruer op for returnerings-tempoet

Det tager for lang tid at returnere varer, mener Walmart. Nyt koncept skal med hjælp fra detailkædens app barbere returneringsprocessen ned til 35 sekunder.

Walmart vil gøre returneringsprocessen hurtigere. Den amerikanske detailgigant annoncerede i går, at kunder inden længe kun skal bruge 35 sekunder på at returnere en online købt vare i en fysisk Walmart-butik – i dag vurderer kæden, at processen tager få minutter.

Læs også: Nu vil Walmart levere varer direkte i kundernes køleskabe

Det nye koncept hedder Mobile Express Returns og tilskynder web-kunderne til at returnere varer i de fysiske butikker, hvilket vil spare Walmart for udgifter til returfragten. Derudover involverer det effektive returkoncept også Walmarts app. Der er nemlig på den platform, at kunderne kan starte returprocessen hjemmefra, så de sparer tid i selve butikken.

Når kunden møder op i butikken med returvaren, har Walmart indrettet en særlig express-kasse til formålet. Det betyder, at ”de hurtige” returkunder ikke skal stå og vente bag andre kunder.

Udnytter de fysiske butikker – slag mod Amazon
Walmart udnytter med det nye koncept sine mange fysiske butikker til at gøre returneringen hurtigere. Et, ifølge mediet Fortune, strategisk træk mod ærkerivalen Amazon, der trods købet af Whole Foods Market langt fra har den samme fysiske butikskapacitet som Walmart.

Læs også: Fragtfirmaer overvældes af returvarer

Mobile Express Returns vil blive implementeret i løbet af november og gælder varer, der er solgt og fragtet af Walmart – altså ikke varer fra tredjepartsforhandlere. I starten af 2018 vil retursystemet blive udvidet til også at gælde varer købt i de fysiske butikker.

-CHM

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere