27.09.2017  |  Branchenyt

Nu vil Walmart levere varer direkte i kundernes køleskabe

Hos Walmart har man planer om at levere kundernes pakker og dagligvarer på den anden side af dørtrinnet. Derfor har detailgiganten indgået et samarbejde med virksomheden August, der udvikler elektroniske dørlåse.

For at kunne konkurrere med virksomheder som Amazon har man hos den amerikanske detailgigant Walmart valgt at satse på flere nyheder inden for e-handel.

En af dem blev annonceret i sidste uge, hvor talsmænd fra Walmart kunne fortælle om et nyligt indgået samarbejde med den amerikanske virksomhed August, der blandt andet udvikler elektroniske dørlåse, skriver techrunch.dk.

Med det nye samarbejde vil man igangsætte et forsøg, hvor kunder med August-produkter, som for eksempel dørlåse og sikkerhedskameraer, har mulighed for at få leveret deres pakker og dagligvarer på den anden side af hoveddøren - og er der varer, der har brug for at komme i køleskabet eller fryseren, er der også råd for det.

Læs også: Walmart bygger afhentningstårne

Engangskode til hjemmet
Forsøget vil finde sted i Silicon Valley-området, hvor kunderne via en smart lock kan angive en engangskode til deres hjem. Samtidig har kunderne mulighed for at følge hele leveringsprocessen fra start til slut via deres mobile enhed, skriver techrunch.dk.

Med det nye forsøg vil leveringerne blive håndteret af Deliv - en service, som den Walmart-ejede Sam's Club begyndte at teste i 2016 i forbindelse med last mile leveringer i Miami.

Hvad den nye service i fremtiden vil koste, har Walmart endnu ikke annonceret, da det er noget, man vil fokusere på undervejs i forsøget.

Hvor længe forsøget vil foregå, og om Walmart planlægger at udvide det til andre byer, er endnu uvist.

- EL

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere