UPS udvider jernbaneforbindelsen mellem Kina og Europa
Hos UPS har man for nylig tilføjet seks nye stop på ruten mellem Kina og Europa for at give kunderne mulighed for at vælge jernbaneforbindelsen som et alternativ til andre fragt-former.
Den 28. marts offentliggjorde UPS, at de netop har tilføjet seks nye stationer til deres jernbaneforbindelse mellem Europa og Kina.
Læs også: Stor tysk satsning på godstog til Kina
De nye stationer skal fremadrettet give kunderne mulighed for at reducere deres supply chain-omkostninger og samtidig skabe en bedre balance i omkostningerne, når det kommer til krav for transittid.
I Kina er de nyligt tilføjede stationer placeret i byerne Changsha, Chongqing, Suzhou og Wuhan. Disse er blevet tilføjet til de allerede eksisterende stationer i Zhengzhou og Chengdu.
I Europa ligger de nye stationer i Duisburg i Tyskland og i Warszawa i Polen, og supplerer de eksisterende i Lodz i Polen og i Hamborg i Tyskland.
Med vores jernbaneforbindelse mellem Kina og Europa kan vores kunder spare op til 65 procent i forhold til fragt via fly, og så kan de samtidig forbedre transittiden med 40 procent i forhold til traditionel søfragt, siger Cindy Miller, der er formand for UPS Global Freight Forwarding.
Ved at give kunderne mulighed for at skabe balance i deres omkostninger og tilbyde hurtigere levering er UPS forpligtet til at hjælpe virksomheder i Kina og Europa med at lykkes med at ekspandere", siger hun.
Valg af nye stationer
Ifølge UPS er de fire nye kinesiske stationer udvalgt grundet deres beliggenhed i forhold til den industrielle produktion i provinsen og deres generelle betydning som kommercielle og kulturelle centre i landet.
I Europa ligger Duisburg i hjertet af det industrielle Ruhr-område i Tyskland, hvilket giver adgang til både flod, jernbane, landevej og lufttransport. Deruder har UPS fundet det nye stop i Warszawa oplagt, da det udgør et center for e-handel, forskning & udvikling og industriel produktion.
Læs også: Kinesisk-britisk jernbane kan true lufttransporten
Samtidig gør UPS også opmærksom på det bæredygtige element i deres jernbaneforbindelse, idet denne udleder 25 gange mindre CO2 end luftfragt. Samtidig udsender den mindre NO2, ikke-metanholdige karbonhybrider (NMCH) og svovldioxid end søfragt.
- EL