Fotos driver salget hos Dansk Cater

Et billede siger mere end tusind ord – og hvad vigtigere er, i denne sammenhæng, så sælger et billede også bedre. Det har man erfaret hos Dansk Cater, hvor kunderne bestiller 3 ud af 4 råvarer gennem webshops.

E-handel hitter som aldrig før

Langt størstedelen af bestillingerne på Dansk Caters webshops stammer fra en visning, hvor der er billeder af produkterne:

”På vores webshops kan man selvfølgelig søge efter produkter og få dem vist enten på en liste eller som en såkaldt gallerivisning, hvor man ser produkterne med billede og en kort tekst. Vi kan her konstatere effekten af at vise billeder: 76% af vores online-salg sker fra en gallerivisning og kun 12% via en listevisning”, fortæller Samir Cuhtait, Product Information Manager i Dansk Cater.

Samir har sin hverdag i lokalerne i inco Glostrup på Sjælland og har ansvaret for alle de produktinformationer og billeder, som Dansk Caters afdelinger – AB Catering, BC Catering og inco – benytter på de flere end 70.000 varer.

”Det drejer sig om over 70.000 unikke varenumre fra flere end 1.400 leverandører, så der er man simpelthen nødt til at have en fælles, standardiseret måde at gøre tingene på – ellers er det jo helt uoverskueligt, både for os og for vores leverandører, som naturligvis gerne vil have klar og konsekvent besked om, hvad der forventes af dem”.

Men tilbage til produktbillederne.

”Dansk Cater har valgt at sætte ekstra ind ift. at få fotos af alle produkter. Derfor har vi inkorporeret billedkrav i vores samhandelsbetingelser i 2019. Dermed kræver vi nu både at få stamdata og billeder via GS1”, fortæller Samir. Han anbefaler sine leverandører at få taget deres produktfotos hos GS1Trade Image, da det giver ensartethed og kvalitetssikring af billederne:

”Det er jo ikke nok, at der er et foto – det skal også være fyldestgørende og vellignende, og vi er meget tilfredse med de fotos, som GS1Trade Image tager. Vi ser frem til, at GS1 Denmark også tilbyder miljøfotos, som kan vise fødevarerne ekstra lækkert frem.”

39 gange højere salg med de rigtige fotos

Dansk Caters erfaring med, at gallerivisning af produkterne resulterer i et markant højere salg, understreges yderligere af en anden sammenligning:

”Vi har holdt salget af sammenlignelige produkter i webshoppen op imod hinanden – produkter som er præsenteret med og uden billede. Forskellen er ret dramatisk. For eksempel for en flaske med 1 liter olivenolie af samme kvalitet og i samme prisleje. Her solgte produktet med foto 9 gange mere end det uden foto. For en særlig udskæring kalvekød, så vi en endnu vildere forskel, for her solgte produktet med foto 39 gange mere. Personligt behøver jeg ikke mere bevis for, at vi skal have vellignende fotos på alle de produkter, vi sælger gennem vores webshops. Det er simpelt: Hjælp os med at sælge dine produkter, og det gør du bedst med korrekt data og gode billeder”, slutter Samir.

Vil du vide mere om produktbilleder fra GS1Trade Image?

Besøg inco online

Mere fra...

02.05.2024GS1 Denmark

Sponseret

Værktøj til at beregne emballage er nu tilgængeligt på engelsk

23.02.2023GS1 Denmark

Sponseret

Hvad har bilbatterier, brystimplantater, kaffekopper og flødeboller til fælles?

20.01.2023GS1 Denmark

Sponseret

Dansk Retursystem og GS1-stregkoder i unik kombination

22.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

Stregkoder kan guide danskerne gennem mærkningsjunglen

19.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

Ny undersøgelse: Smarte stregkoder minimerer madspild

15.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

GS1 sætter standarden på Frode Laursens 166.000 kvm. store logistikcenter