Fiberline sparer 44% med ny lagerstyring

Siden Fiberline A/S fik Saniståls StockMaster-automater, er forbruget af værnemidler reduceret markant. Se videoen, hvor virksomheden fortæller, hvordan samarbejdet med Sanistål har gjort dem mere effektive.

For en virksomhed som Fiberline A/S, der producerer glasfiber- og kulfiberprofiler til bl.a. vindindustrien og byggeribranchen, er det altafgørende at arbejde effektivt og kunne koncentrere sig om det, som de er bedst til. Derfor tog Fiberline kontakt til Sanistål, da de ønskede at outsource og effektivisere virksomhedens håndtering af forbrugsvarer og holde fuldt fokus på deres kernekompetencer.

”Sanistål er en seriøs samarbejdspartner, som har stillet sit StockMaster-koncept til rådighed for os, hvilket gør os mere effektive i dagligdagen, og som samtidig gør, at vi kan rette fokus derhen, hvor vi skaber værdi,” udtaler Torben Rønlev, Vice President i Fiberline.

I dag er det Saniståls StockMaster, der holder styr på forbrugsvarer som personlige værnemidler hos Fiberline, og det har i den grad givet resultater, fortæller Lars Elkjær, der er Sourcing Specialist i virksomheden:

”Vores forbrug har ændret sig markant efter implementeringen af StockMaster. Vareforbruget af værnemidler faldt med hele 44 %,” siger han.

Værdifuldt med én leverandør

StockMaster-konceptet består af en vendingmaskine, som medarbejderne med et adgangskort har adgang til, så de selv kan trække produkter i automaten døgnet rundt. Samtidig sikrer en særlig software, at der automatisk sker registrering, genbestilling og genopfyld af varerne.

Fiberline har mulighed for at følge med i vareforbruget og kan se, hvem der bruger hvad, og hvilke afdelinger der bruger mest. Desuden har Sanistål hjulpet med at placere virksomhedens to StockMaster-automater sådan, at medarbejderne skal gå så få skridt som muligt, når de skal trække varer i automaterne.

”Automaterne er dermed placeret strategisk direkte ved point-of-use, hvilket er en stor gevinst i dagligdagen,” udtaler Tool Supervisor Mogens Christiansen.

Ud over StockMaster har Fiberline også valgt at implementere Saniståls kanban-lagerstyringssystem, EasySupply. Det effektive to-kasse system sikrer, at produkter, der er meget vigtige for produktionen i Fiberline, altid er på lager.

”Det giver os en stor fordel kun at have Sanistål som leverandør i stedet for flere forskellige leverandører. Vi har ikke flere forskellige bestillinger, der skal laves eller flere forskellige fakturaer, der skal godkendes. Det giver stor værdi for os,” siger Sourcing Specialist Lars Elkjær.

Se videoen og bliv meget klogere på hvilke fordele Fiberline har oplevet efter implementeringen af Saniståls lagerstyringsløsninger.

Denne artikel er del af et tema:

Tema om distribution i 2020

Distribution i 2020 rummer mange aspekter, som virksomheder – store som små – er nødt til at forholde sig til. Teknologiske løsninger som eksempelvis wearables, AR og biometriske sensorer giver muligheder for at løfte morgendagens supply chain, mens strukturelle initiativer kan fremme innovationen blandt medarbejderne. Samtidig skal brændstofferne i virksomhedernes lastbilflåder være grønne, men hvordan gør man lige det? Og hvad med den globale forbundethed? Læs mere om alt det i dette tema.

01.02.2021Sanistål

Sponseret

Supereffektiv lagerstyring på byggepladsen

21.08.2020Sanistål

Sponseret

Ib Andresen Industri: Ny lagerstyring reducerer vareforbruget med 20%

10.03.2020Sanistål

Sponseret

Fiberline sparer 44% med ny lagerstyring

23.04.2019Sanistål

Sponseret

Odense S får ny Sanistål-butik

11.04.2019Sanistål

Sponseret

Grenaa er Årets Sanistål-Butik

11.01.2018Sanistål

Sponseret

DS Elcobyg: Vi sparer tid, penge og besvær med StockMaster