17.05.2017  |  Branchenyt

Amazon opruster i online-møbelhandlen

Ifølge kilder vil onlinegiganten Amazon udvide møbelsortimentet. Det kan give virksomheden en fordel i forhold til andre rutinerede møbelforhandlere.

Hos den amerikanske internethandelsvirksomhed Amazon vil man gerne forsyne folks hjem med møbler.

Selvom Amazon allerede tilbyder varer i møbelkategorien, har den amerikanske netgigant planer om at udvide sortimentet.

Læs også: Amazon åbner 60.000 kvm stort udviklingscenter i Storbritannien

Ifølge kilder tæt på virksomheden har man planer om at bygge mindst fire store lagerhuse, der skal indeholde omfangsrige varer som for eksempel møbler og hårde hvidevarer.

Fordel med oprustning
Med en udvidelse af sortimentet vil Amazon have en fordel i forhold til dominerende online-møbelhandlere som Wayfair Inc. og Williams-Sonoma Inc.

Ifølge en rapport har selv veteraner som ovenstående problemer med at sælge de møbler, som markedet efterspørger. Samtidig kan det være svært at finde en måde, hvorpå man mest effektivt kan levere sofaer til kundernes hoveddør.

Læs også: Amazon vil udkonkurrere de fysiske butikker

Derfor har Amazon, efter at have solgt møbler i årevis, besluttet sig for at angribe sektoren endnu kraftigere:

"Møbler er en af ??de hurtigst voksende detailkategorier her i Amazon," siger Veenu Taneja, der er generalforvalter for møbler i Amazon, i en erklæring.

Mål om hurtigere leveringstid
Ifølge Veenu Taneja vil selskabet udvide sit udvalg af produkter ved blandt andet at tilbyde mærkevarer inden for sofaer og interiør, og samtidig tilføje designservices til kunderne.

Samtidig fortæller Veenu Taneja, at man hos Amazon sigter efter at kunne levere møbler i løbet af en enkelt eller to dage i udvalgte byer.

- EL

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere