nemlig.com udvider partnerskabet med RELEX for at optimere kampagneplanlægning og øge besparelser og service

Danmarks største online supermarked, nemlig.com får et værktøj der kan integrere hele deres kampagneproces på en datadrevet og automatiseret måde og optimere hele deres værdikæde.  

nemlig.com, Danmarks største online supermarked, har udvidet deres partnerskab med RELEX Solutions, der leverer samlede supply chain og retail planning løsninger, til også at inkludere kampagneplanlægning og analyse fra RELEX.

Løsningen integreres i deres eksisterende løsning; RELEX demand forecasting & automatic replenishment, der blev implementeret i 2019. I 2020 blev løsningen udvidet til også at inkludere markdown pricing optimization.

Med RELEX er nemlig.com bedre i stand til at evaluere deres historiske kampagner og anvende den viden i nye kampagneplaner, samt forecaste deres planlagte kampagner for at sikre, at de skaber værdi. Dette stemmer overens med nemlig.com’s strategi om at blive det foretrukne supermarked i Danmark, ved at tilbyde deres kunder et stærkt ”one-stop-shopping”-sortiment til konkurrencedygtige priser. 

Indtil nu, har nemlig.com håndteret deres kampagneplanlægning via individuelle og usammenhængende excelark. Deres kategorichefer og assistenter kunne ikke bruge live data hvilket begrænsede deres analyse- og evalueringsmuligheder før og efter kampagner.

Deres tidligere systemer var ikke integreret med hinanden, hvilket ledte til nogle forskydninger mellem deres indgående og nuværende varemængder på vigtige kampagneprodukter, der blev reklameret for på deres hjemmeside og i eksterne medier. De havde behov for et værktøj der kunne integrere hele deres kampagneproces på en datadrevet og automatiseret måde og optimere hele deres værdikæde.  

 “Ved at integrere RELEX vil nemlig.com få en omfattende, datadrevet kampagneproces, der leder til strømlinet og effektiv kampagneplanlægning der er endnu mere konkurrencedygtig og leverer bedre brugeroplevelser for nemlig.com’s kunder” udtaler Jack Enevoldsen, Category Director hos nemlig.com. 

”Vi er begejstrede for muligheden for at udvide vores partnerskab med nemlig.com. De er en frontløber indenfor online dagligvarehandel og de har en klar forståelse for hvordan teknologi kan øge effektiviteten og skabe værdi. Vi startede vores rejse med denne banebrydende virksomhed i 2019 og er meget glade for at støtte deres nye forretningsstrategi mens de fortsætter deres imponerende vækst” siger Søren Gram Christensen, Operations Director Scandinavia hos RELEX Solutions.  

Mere fra...

RELEX Solutions køber Optimity for at tilbyde up-stream supply chain planlægning og -optimering

08.01.2024RELEX Solutions

Sponseret

11.12.2023RELEX Solutions

Sponseret

RELEX recognized as a Leader in 2023

16.08.2023RELEX Solutions

Sponseret

Reitan Convenience Sverige udvider deres partnerskab med RELEX for at transformere kampagneplanlægning og -optimering

REMA 1000 Norge vælger RELEX Solutions til at optimere forecasting, replenishment og space i deres butikker

02.02.2023RELEX Solutions

Sponseret

12.01.2023RELEX Solutions

Sponseret

3 fundamentals to maintaining control of demand in the consumer goods supply chain

13.12.2022RELEX Solutions

Sponseret

JYSK vælger RELEX Solutions til at understøtte ambitiøse globale vækstplaner med AI-drevet demand forecasting