Linde Truck Call App sikrer gods på gaflerne
Alle virksomheder ønsker at effektivisere den interne transport, køre med mest muligt gods på gaflerne og ikke spilde tiden med tomme kørsler fra A til B. Præcis denne udfordring løser den nye Linde Truck Call App, der kan sammenlignes med en slags moderne taxabooking, hvor en given chauffør kan acceptere eller afvise en aktuel transportopgave.
Linde Truck Call App kommer især til sin ret, når virksomheden opererer på et område med store køreafstande og hvor en travl arbejdsdag giver mange spontane transportopgaver. En lastbil kan være forsinket i trafikken, og skal pludselig tømmes ved rampen. Dette kalder på en hurtig løsning, og her kommer Linde Truck Call App ind i billedet med sin ukomplicerede kommunikation.
Med en Linde Truck Call App installeret på smartphone eller tablet er det muligt at kommunikere hurtigt, enkelt og effektivt mellem teamleder og truckfører. Applikationen er nem at installere på smartphone eller tablet og kræver ikke andre terminaler på trucken for at kunne fungere optimalt. Faktisk springer man nogle led over i kommunikationen:
– Vi taler her om en digital og direkte kommunikation mellem teamleder og truckfører. Linde Truck Call App bygger bro mellem disse, eliminerer fejlkilder og sørger for et langt mere effektiv transportflow. Truckflåden bliver udnyttet bedre med applikationen, der i øvrigt også rummer en dokumentationsfunktion, hvor man kan vedhæfte billeder eller kommentarer til den enkelte transportopgave, fortæller produktchef Henrik Gram Nielsen fra N.C. Nielsen A/S.
Smidigt opgaveflow
Linde Truck Call App kan også bruges til planlagte transportopgaver. Med få indtastninger i applikationen kan man definere lokationer for afhentning og destination af godset, prioritering af de enkelte opgaver, tidspunkt for opgaven og vedhæfte billeder, dokumenter eller kommentarer. Opgaven sættes i kø i applikationen, udføres af den første ledige truckfører og fjernes igen fra listen, når transportopgaven er løst.
– Applikationen gør det muligt at udføre flere ordrer i løbet af dagen end ellers. Det handler om at optimere truckflåden, få fuldt overblik over de mange transportopgaver og være på omgangshøjde i kommunikationen. Samlet set medvirker Linde Truck Call App til den gode ”housekeeping” i virksomheden, hvor alle paller og produkter skal befinde sig på rette sted og på rette tidspunkt, fortæller produktchef Henrik Gram Nielsen fra N.C. Nielsen A/S.
Linde Truck Call App fungerer uafhængigt af andre teknologier, men kan godt kombineres med eksisterende Linde performance udstyr. Da applikationen kører via smartphone eller tablet kan den fungere på alle arbejdspladser og med alle typer køretøjer fra gaffeltruck, over stablere eller til palleløftere.
Vil du vide mere?
Kontakt produktchef Henrik Gram Nielsen fra N.C. Nielsen på +45 99 83 83 83 eller mail
hgn@nc-nielsen.dk om yderligere informationer til indholdet af denne pressemeddelelse.
N.C. Nielsen A/S er Danmarks største leverandør af gaffeltruck, terminaltraktorer og specialmaskiner med over 240 medarbejdere og en årlig omsætning på over 750 mio. kr. Virksomheden importerer og forhandler kørende materiel fra Linde, Terberg, Combilift, Konecranes, Seacom m.fl. Udvalget rækker fra små palleløftervogne over store containertruck og mobile kraner til kundespecifikke specialløsninger.