07.08.2020  |  Lager & distribution

HiFi Klubben skifter til specialiseret WMS

Indhold fra partner Hvad er dette?

HiFi Klubben er Europas suverænt største specialkæde inden for højkvalitets radio, TV og højtalere m.m. Distributionscenteret forsyner 95 fysiske HiFi-butikker og et voksende salg online.

Centrallageret forsyner 95 fysiske HiFi-butikker i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland samt onlinebutikker i hver af de 5 lande. Lageret leverer derudover Argon Audio produkter til forhandlere i 7 lande samt til Argon Audios onlinebutik, der betjener næsten 30 lande.

HiFi Klubben har hidtil anvendt en egenudviklet WMS-løsning i Nav, men ser nu ind i en opgradering af ERP-systemet Nav til Microsoft Dynamics 365 Business Central. Ønsket om at effektivisere processerne på lageret samt behovet for at være mere agil i forhold til forventede forandringer i afsætningskanalerne er årsagen til, at HiFi Klubben har valgt at skifte til den specialiserede WMS-løsning LOGIA.

Lars Madsen, som er lager- og logistikchef hos HiFi Klubbens, udtaler:

”HiFi Klubben og dermed også distributionscenteret ser en udvikling i retning af mere salg online og således mange flere pakker enkeltvis til kunder. I løbet af 2019 har vi besøgt en række lagre og haft møder med en håndfuld leverandører på WMS-løsninger. Valget er faldet på LOGIA, fordi det i højeste grad understøtter de processer, der er knyttet til håndtering af produkter i store kasser og den struktur, vi arbejder med. LOGIAs intuitive skærmbilleder fungerer godt på truckens touch skærm/Surface PC – og LOGIA-programmets struktur med en base, som løbende udvikles og kommer kunderne til gode, virker fornuftig”.

LOGIA’s standard funktionalitet opfyldte de fleste af HiFi Klubbens lagerstyringsbehov. Enkelte funktionaliteter er blevet udviklet i forbindelse med projektet og blevet en del af LOGIA’s standard funktionalitet. Fordelen ved en standardløsning er, at den let kan opgraderes og udvides efter behov.

LOGIA skal styre hele lageret, og alle processer fra varemodtagelse til forsendelse bliver optimeret. Ordrepluk, intern transport og pladsudnyttelse optimeres. LOGIA sikrer høj kvalitet i processerne, og alle unødvendige håndteringer, tidsforbrug og registreringer fjernes. Butikker og web-kunder har adgang til aktuelle og tidstro informationer om beholdningen og status på de bestillinger, der er foretaget.

HiFi Klubbens løsning omfatter derudover LOGIA’s nyudviklede distributionsrutestyring. Styringen gør, at igangsætning af ordrer prioriteres ud fra, hvornår der er cut-of, samt hvornår de skal læsses og afsendes til de enkelte ruter. LOGIA beregner automatisk fragtprognoser til transportleverandørerne, så de kender omfanget af gods, der skal afsendes. De enkelte forsendelser styres via integreret transportadministration og Consignor.

”LOGIA-holdet har leveret en glimrende konfigurering til de opgaver, vi aktuelt står med og har samtidig inspireret til en masse procesudvikling og effektivisering. Vi ser frem til med dette at blive endnu mere konkurrencedygtig og give kunderne en fantastisk lydoplevelse” udtaler Lars Madsen, lager- og logistikchef.

HiFi Klubben går i drift med LOGIA-løsningen pr. dags dato. Opgraderingen af ERP-systemet gennemføres i en efterfølgende fase.

Læs mere: logiawms.dk 

Tags: Logimatic

Mere fra Logimatic

Logimatic

http://www.logiawms.dk

Logimatic udvikler, leverer og supporterer lagerstyringssystemet LOGIA. Det er en specialiseret løsning til lageret og indeholder de værktøjer, du behøver for at få det bedste ud af dine medarbejdere, udstyr, anlæg og lagerplads. Løsningen er 100% dansk og baseret på 30 års erfaring med lager og logistik. LOGIA…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere