HiFi Klubben skifter til specialiseret WMS

HiFi Klubben er Europas suverænt største specialkæde inden for højkvalitets radio, TV og højtalere m.m. Distributionscenteret forsyner 95 fysiske HiFi-butikker og et voksende salg online.

HiFi Klubben har hidtil anvendt en egenudviklet WMS-løsning i Nav, men skifter nu til et specialisert WMS-system..

Centrallageret forsyner 95 fysiske HiFi-butikker i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland samt onlinebutikker i hver af de 5 lande. Lageret leverer derudover Argon Audio produkter til forhandlere i 7 lande samt til Argon Audios onlinebutik, der betjener næsten 30 lande.

HiFi Klubben har hidtil anvendt en egenudviklet WMS-løsning i Nav, men ser nu ind i en opgradering af ERP-systemet Nav til Microsoft Dynamics 365 Business Central. Ønsket om at effektivisere processerne på lageret samt behovet for at være mere agil i forhold til forventede forandringer i afsætningskanalerne er årsagen til, at HiFi Klubben har valgt at skifte til den specialiserede WMS-løsning LOGIA.

Lars Madsen, som er lager- og logistikchef hos HiFi Klubbens, udtaler:

”HiFi Klubben og dermed også distributionscenteret ser en udvikling i retning af mere salg online og således mange flere pakker enkeltvis til kunder. I løbet af 2019 har vi besøgt en række lagre og haft møder med en håndfuld leverandører på WMS-løsninger. Valget er faldet på LOGIA, fordi det i højeste grad understøtter de processer, der er knyttet til håndtering af produkter i store kasser og den struktur, vi arbejder med. LOGIAs intuitive skærmbilleder fungerer godt på truckens touch skærm/Surface PC – og LOGIA-programmets struktur med en base, som løbende udvikles og kommer kunderne til gode, virker fornuftig”.

LOGIA’s standard funktionalitet opfyldte de fleste af HiFi Klubbens lagerstyringsbehov. Enkelte funktionaliteter er blevet udviklet i forbindelse med projektet og blevet en del af LOGIA’s standard funktionalitet. Fordelen ved en standardløsning er, at den let kan opgraderes og udvides efter behov.

LOGIA skal styre hele lageret, og alle processer fra varemodtagelse til forsendelse bliver optimeret. Ordrepluk, intern transport og pladsudnyttelse optimeres. LOGIA sikrer høj kvalitet i processerne, og alle unødvendige håndteringer, tidsforbrug og registreringer fjernes. Butikker og web-kunder har adgang til aktuelle og tidstro informationer om beholdningen og status på de bestillinger, der er foretaget.

HiFi Klubbens løsning omfatter derudover LOGIA’s nyudviklede distributionsrutestyring. Styringen gør, at igangsætning af ordrer prioriteres ud fra, hvornår der er cut-of, samt hvornår de skal læsses og afsendes til de enkelte ruter. LOGIA beregner automatisk fragtprognoser til transportleverandørerne, så de kender omfanget af gods, der skal afsendes. De enkelte forsendelser styres via integreret transportadministration og Consignor.

”LOGIA-holdet har leveret en glimrende konfigurering til de opgaver, vi aktuelt står med og har samtidig inspireret til en masse procesudvikling og effektivisering. Vi ser frem til med dette at blive endnu mere konkurrencedygtig og give kunderne en fantastisk lydoplevelse” udtaler Lars Madsen, lager- og logistikchef.

HiFi Klubben går i drift med LOGIA-løsningen pr. dags dato. Opgraderingen af ERP-systemet gennemføres i en efterfølgende fase.

Læs mere her.

Mere fra...

01.02.2024Roima Intelligence

Sponseret

Ny LOGIA-funktionalitet styrker varemodtagelsen

18.12.2023Roima Intelligence

Sponseret

Sports Group Denmark stiller skarpt på effektiviteten med LOGIA

11.12.2023Roima Intelligence

Sponseret

Besko opnår 78% øget effektivitet med lagerautomater og WMS

04.12.2023Roima Intelligence

Sponseret

European House of Beds har fokus på logistikoptimering

29.11.2023Roima Intelligence

Sponseret

Lagerstyringen flasker sig for Supervin

11.04.2023Roima Intelligence

Sponseret

Migatronic indleder 2023 med en opgradering af LOGIA