14.07.2021  |  Branchenyt

Case: Gebr. Heinemann - ny teknologi til tax free butikkerne

Indhold fra partner Hvad er dette?

Gebr. Heinemann, der blev grundlagt i 1879, er gået sammen med it-virksomheden Delfi Technologies for at sikre et højt produktivitetsniveau i de internationale lufthavnsbutikker.

Som en førende butikskæde på det internationale rejsemarked, har Gebr. Heinemann et konstant voksende produktsortiment med internationale mærkevarer. På grund af skiftende salgsfremmende aktiviteter, og daglige opdaterede valutakurser, kræves der mange prisændringer i lufthavnsbutikkerne. Gebr. Heinemann har derfor implementeret Breece System – en automatisk prisløsning fra Delfi Technologies med elektroniske hyldeforkanter (ESL).

Den primære årsag til implementeringen af ESL-løsningen, var en specifik valutasituation, som Gebr. Heinemann stod over for i Budapest.

- I Budapest har Gebr. Heinemann besluttet at arbejde med Euro som butiksvaluta, da Forint var underliggende store variationer. Men ifølge loven var vi forpligtet til at vise priser i Forint. Da Euro var den vigtigste valuta i vores butikker, var en af ​​konsekvenserne, at priserne i Forint ændrede sig hver dag i henhold til den daglige valutakurs. Derfor ledte vi efter en løsning, der gav os mulighed for nemt at opdatere priser dagligt på et stort antal produkter, siger Jennifer Faiss, Project Manager POS Solutions hos Gebr. Heinemann.

ESL sparer papir og minimerer indsatsen for butikspersonalet

Gebr. Heinemann besluttede også at indføre ESL-systemet i andre butikker for at vise priserne for specifikke kampagner, der kun er gyldige i en kort tidsramme. Ved at gøre dette, kunne Gebr. Heinemann spare papir og minimere indsatsen for butikspersonalet, fordi ESL-skiltene automatisk opdateres, mens udskiftning af papirprismærker vil koste tid.

Læs også: Digitale ejendomsskilte letter administrationen

- I de fleste butikker bruger vi ESL-skiltene til at vise vores specielle tilbud. I hver af vores butikker har vi et særtilbud, hvor vi viser produkter, der er en del af en salgsfremmende aktivitet i en defineret tidsramme (normalt 3 måneder). Hver tredje måned ændrer produkterne og priserne i specialtilbudssektionen sig, siger Jennifer Faiss.

På selve skiltene viser Gebr. Heinemann følgende information:

  • Besparelsen i procent
  • Kampagneprisen
  • Produktnavn og brand
  • Produkttype
  • Prisen pr. ltr. / kg.
  • Stregkoden og GH-nummer
  • Heinemann-logoet (afjænger af størrelsen på ESL)

Derudover bruger Gebr. Heinemann en rød baggrund på skiltene til at skabe mere opmærksomhed.

Innovativ og førende teknologi

Gebr. Heinemann Duty Free & Travel Value butikker, modemærkebutikker og konceptbutikker i internationale lufthavne samt butikker ved grænseovergange og ombord på krydstogtskibe. ESL-systemet er også implementeret i de nyligt åbnede butikker i Berlin Brandenburg lufthavn (BER), i hovedstaden i Tyskland.

- Vores nyeste butik er i BER, den nye lufthavn i vores hovedstad, og her vil vi bestemt også bruge innovativ teknologi og avancerede produkter, siger Jennifer Faiss.

Integration til SAP ERP-system

ESL-løsningen er integreret med SAP, som er ERP-systemet hos Gebr. Heinemann. Når der foretages vareændringer i SAP, opdateres skiltene i butikkerne automatisk i realtid.

- At indstille en startdato for hver pris i SAP ERP, giver os muligheden for at planlægge kommende ændringer af specialtilbud eller prisændringer fremad. På den definerede startdato opdateres ESL-skiltene med den nye pris uden yderligere manuel indsats, forklarer Artem Engel, IT Consultant POS Solutions hos Gebr. Heinemann og fortsætter:

- Med brugen af ESL formåede vi at spare 1,3 millioner papirprismærker i 2019 med 1,25 millioner alene i Budapest. Samtidig har vi gjort arbejdet med ændringer af specialtilbud og priser, der skal vises baseret på daglige valutakurser, lettere at håndtere for vores kolleger i butikken.

Læs også: Eventyrsport: Danmarks bedste e-butik og gode kundeoplevelser

Partnerskabet mellem Gebr. Heinemann og Delfi Technologies

Gebr. Heinemann og Delfi Technologies har haft et tæt partnerskab i mange år. Om partnerskabet forklarer Artem Engel følgende:

- Hos Delfi har vi dedikerede og pålidelige kontaktpersoner, der er meget lydhøre og samarbejdsvillige, hvilket hjælper os med at løse ethvert problem meget hurtigt. De informerer os også proaktivt om nye muligheder og teknologier, som vi kan bruge til at gøre oplevelsen og driften af vores butikker lettere. Det er en stor fordel for os, og vi er virkelig glade for det gode samarbejde.

Om Heinemann

Gebr. Heinemann er en af de største detailhandlere og grossister på det internationale rejsedetailmarked og førende på det europæiske marked. Det er den eneste familiedrevne virksomhed blandt de globale aktører i rejsebutikken. Gebr. Heinemann driver Duty Free & Travel Value butikker, modemærkebutikker under licens- og konceptbutikker i internationale lufthavne samt butikker ved grænseovergange og ombord på krydstogtskibe

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere