FF Skagen vælger truck med Lithium-ION

Inden længe er det slut med gas- og dieseltruck hos en af verdens største producenter af fiskemel og fiskeolie. FF Skagen har valgt at gå over til Linde el-truck og N.C. Nielsen har leveret de første fire Linde el-truck med egenudviklede Lithium-ION batterier. I løbet af en kort årrække skal den resterende truckflåde hos FF Skagen overgå til el-truck med grøn og bæredygtig batteriteknologi.

FF Skagen har anskaffet sig fire nye Linde el-truck med Lithium-ION batterier. Det er sket som et led i den løbende fornyelse af virksomhedens truckflåde, hvor de gamle gas- og dieseltruck må vige pladsen for flere miljøvenlige, bæredygtige og energieffektive Linde el-truck..

Dagligt fremstiller FF Skagen tonsvis af fiskemel og fiskeolie til foderproducenter og opdrættere inden for akvakultur, landbrug og petfoodindustrien verden over. De store mængder færdigvarer fragtes rundt internt i tunge jernbokse, der stilles på lager og emballeres i bøtter og sække, inden de transporteres videre i containere på de ventende skibe i Skagen Havn.

Produktionen hos FF Skagen står aldrig stille, og den stadige strøm af færdigvarer kræver en stabil truckflåde med særdeles driftssikre maskiner. Derfor faldt valget på tre Linde E50/600 HL el-truck med fem ton løftekapacitet og en Linde E30L/387 el-truck med en løftekapacitet på tre ton – alle modvægtstruck forsynet med kraftfulde Lithium-ION batterier som energikilde.

– Tiden er moden til at vælge el-truck med Lithium-ION batterier. De nye Linde el-truck er uhyre driftssikre og kører døgnet rundt uden besvær. De støjer ikke, skal ikke have skiftet filtre og kan genoplades på kort tid, når truckførerne holder pause. Der er kommet mere power ind i el-truckene og Lithium-ION batterierne er også med til at sikre en fornuftig driftsøkonomi, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

For FF Skagen var førerkomforten også et meget vigtigt valgkriterie, da der skulle vælges nye maskiner til truckflåden. Her løb Linde med sejren i forhold til flere konkurrerende truckmærker, der også var inde i billedet:

– Truckførerne pegede på Lindes komfortniveau og performance. De fremhæver den gode indstigningshøjde, benpladsen i kabinen, det luksuriøse førersæde og det frie udsyn i alle retninger. De er glade for at Lithium-ION batteriet er nemt at håndtere og blot skal sættes i opladeren med en enkel bevægelse. Samtidig er vores Linde el-truck også udstyret med en række sikkerhedsforanstaltninger, udtaler Warehouse Manager Martin Ravn fra FF Skagen.

Alle de nye Linde el-truck hos FF Skagen er leveret med ekstraudstyr som sikkerhedsgitter på taget, bakkamera, Linde TruckSpot lystrekant, blåt lys ved kørsel fremad og et luftaffjedret Grammar-førersæde til maksimal komfort. Desuden kører alle truck med hvide Trelleborg dæk, som ikke afsætter partikler på halgulvet ved kørsel.

– Et stigende antal af vores kunder vælger Lithium-ION batterier til deres Linde-truck. Vi oplever en meget stor interesse for denne batteriteknologi, der for alvor har fået fodfæste på markedet.

Vi bygger Lithium-ION batterierne individuelt til hver enkelt Linde el-truck og kan således levere miljøvenlige, effektive og lydsvage alternativer til diesel- og gastruck, der løfter helt op til ti ton, udtaler salgsdirektør Allan Christensen fra N.C. Nielsen.

Mere fra...

12.11.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde skaber ny generation af gaffeltruck

28.10.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

10.10.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde-løsning hos Dansand rammer lige på kornet

18.09.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Verdensnyhed fra N.C. Nielsen

27.08.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Tank den billigste strøm med NCN Energy Timer

10.07.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Reachstacker med imponerende 180 ton løftekapacitet til Blue Water Shipping