15.03.2018  |  Branchenyt

Walmart satser stort på levering af online-handel

Walmart sætter hårdt ind for at blive amerikanernes foretrukne, når de bestiller dagligvarer online. Ambitionen er kunne levere til 40 procent af USA, inden 2018 er omme.

Walmart vil levere onlinevarer til mere end 40 procent af alle amerikanske husstande inden året er omme. Sådan lyder den multinationale detailvirksomheds nye målsætning. Dermed vil man gå fra at dække seks markeder til at nå 100 byområder spredt over hele landet.

Læs også: Amazon er ved at blive en shippingvirksomhed - Maersk er bevidst om truslen

”Vi sparer kunderne for en masse tid ved at udnytte ny teknologi. Og vi forener alle delene af vores forretning i én enkel shopping-oplevelse med gode butikker, nem afhentning, hurtig levering, og apps og hjemmesider, som er simple at benytte”, siger CEO for Walmart US, Greg Foran.

Ifølge Walmart adskiller de sig fra konkurrenterne ved at garantere de samme lave priser over nettet som i butikkerne.

”Vi betjener vores kunder på måder, som ingen andre kan. Ved hjælp af vores størrelse og vingefang, kan vi give det bedste af Walmart til alle vores kunder”, understreger Greg Foran.

Walmart er langt fra de eneste, der forsøger at vippe konkurrenterne af pinden ved at give shippingområdet et løft. Tidligere i år kunne verdens største netbutik, Amazon, afsløre, at de via egen Prime-tjeneste sendte over fem mia. pakker sidste år. Alligevel er Maersk stadig deres hovedleverandør, da det danske selskab med næsten en femtedel af klodens containerkapacitet er førende på markedet, når det kommer til shipping. 

Mere e-handel skal lokke kunderne til
Ved at satse mere på e-handelsplatformen håber Walmart, at kunne tiltrække flere kunder.

”Vores engagement går længere end blot at spare kunderne penge. 90 procent af amerikanerne bor i en radius af 10 km fra en Walmart-butik, og vi servicerer mere end 150 millioner kunder om ugen. Det giver os en enestående mulighed for at gøre hver dag lidt lettere for travle familier, ” siger vicepæesidenten for den digitale afdeling i Walmart, Tom Ward.

Læs også: Robotter i butikker skal give bedre fulfillment

En af de nye muligheder er udvidelsen af konceptet ”Online Grocery Pickup”, der gør det muligt at bestille dagligvarer online og derefter afhente dem færdigpakket i butikken samme dag. Alt sammen helt uden at stige ud af bilen, da det er baseret på et drive-in princip. Denne kundefavorit skal være tilgængelig i 1000 ekstra butikker inden udgangen af året.

-EST

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere