Annonce

Opret nyhed

I slutningen af februar udførte UPS dronetest I Florida. Til forsøget havde Workhorse Group udviklet en specialbygget UPS-varevogn med en drone på taget. Foto: UPS.

UPS tester leveringsdroner i USA

Amerikanske UPS har sammen med droneproducenten Workhorse Group testet brugen af droner til autonom levering i landdistrikter, hvor de kan blive sendt af sted fra en lastbil, mens chaufføren fortsætter sin rute.

LAGER & DISTRIBUTION

Den internationale logistikvirksomhed United Parcel Service, eller bare UPS, har testet, hvordan droner kan bruges til levering af pakker til slutkunder i affolkede områder.

Læs også: Big data bag UPS’ højresving

Testen er gået ud på, at en drone flyver af sted fra en UPS’ leveringsvarevogn og leverer en pakke til en kunde længere væk, mens bilens chauffør kører videre af sin rute og håndterer pakker tættere på. På den måde sparer fragtselskabet både tid og brændstof:

I testen lettede en drone fra UPS' varebil og fløj automatisk ud med en pakke, mens chaufføren fortsatte af sin rute, hvorefter drone vendte tilbage til bilen og landede sig selv gennem det åbne tag. Foto: UPS

”Denne her test har været anderledes end noget andet, vi har lavet med droner før. Den har betydning for fremtidens leveringer, særligt i landområder, hvor vores leveringsbiler ofte er nødsaget til at køre mange kilometer for én enkelt levering", siger Mark Wallace, senior vicepræsident for global ingeniørarbejde og bæredygtighed hos UPS. Han tilføjer:

"Det er et stort skridt mod at sikre mere effektivitet i vores arbejde og samtidig reducere vores miljømæssige aftryk”. 

UPS udførte droneafprøvningen i samarbejde med Workhorse Group, der producerer batteridrevne lastbiler og droner, og som har udviklet både dronen og UPS varevognen fra testen.

Læs også: Leveringsdroner fylder ikke meget i fremtidens marked

Dronen, der blev brugt, er en batteridreven HorseFly-model. Den har energi nok til 30 minutters flyvetur og kan bære en pakke på op til 4,5 kg.

-CHM

Bring en kommentar

God kommentarskik. Hold en god tone i kommentarerne, undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter. Læg kun link på din kommentar, såfremt det er relevant for debatten. Vær opmærksom på, at debatten modereres af portalens redaktion.

Annonce

Relaterede virksomheder

Relaterede artikler

Annonce

Annonce

Annonce