Ny lagerløsning skal ikke kun opbevare værktøjet, men også indsamle data om det

Sandvik Coromant har udvidet sit udvalg af digitale CoroPlus®-løsninger med den nye service CoroPlus® Tool Supply. På den måde giver de virksomheder muligheden for at forene værktøjslageradministration med værktøjslogistik, og det hjælper operatøren med at vælge og returnere værktøjer, sikre lageropfyldning og lagerstyring ved hjælp af samme interface.

23.04.2021

SCM.dk

Det kan være svært og tidskrævende at holde styr på de skærende værktøjer, især i en travl fabrik hvor der bruges flere forskellige versioner af det samme værktøj. For at hjælpe med at holde styr på værktøjslageret har Sandvik Coromant udviklet CoroPlus® Tool Supplytil at kombinere hardware, software og serviceløsninger i et brugervenligt system til lageropfyldning og lagerstyring for værktøjer.

"Selvom skærende værktøjer ikke er det dyreste i produktionen, løber de samlede omkostninger til værktøjslageret hurtigt op, hvis et stort antal værktøjer ikke håndteres korrekt. CoroPlus® Tool Supply-interfacet gør det nemt at spore og genbestille værktøjer og leverer samtidig målbare produktivitetsfordele”, siger Markus Eriksson, der Business Development Manager for Digital Machining hos Sandvik Coromant.

Opbevaringsløsningerne kan være skræddersyet efter virksomhedens behov med værktøjssalgsløsninger lige fra åbent lager, skuffer og låg til hele værktøjsskabe. Hver enkelt hardwareløsninger gør det muligt at opbevare værktøjerne sikkert uden risiko for tab eller beskadigelse.

Læs også: Europas største lagerløsningsproducent etablerer sig på det danske marked

Ud over den fysiske opbevaring af værktøjerne kan produktionsvirksomhederne samle og styre store mængder værktøjsdata ved hjælp af det cloud-baserede interface i CoroPlus® Tool Supply, der kan bruges med eller uden en salgsautomat.

Det giver maskinoperatørerne et større indblik i værktøjernes tilgængelighed, let adgang til tekniske data og mulighed for at finde det rette værktøj til opgaven, ligesom de kan sammenkoble flere områder inden for lagerstyring og dermed effektivisere lageropfyldningen.

"Da brugere af værktøjsstyringssoftwaren og -hardwaren automatisk kan afgive bestillinger på nye værktøjer ude fra produktionen, bruger økonomiafdelingen mindre tid på at administrere genbestillingen af nye dele", forklarer Eriksson. "Andre steder kan administrationen se, at det samlede værktøjsforbrug bliver reduceret, fordi den nøjagtige status for hvert værktøj straks opdages – der er ingen risiko for, at værktøjer må kasseres, fordi deres det antages at dets levetid er udløbet”.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

07.05.2024SCM.dk

Aarhus Havn vil sætte strøm til containerskibe

07.05.2024SCM.dk

Danske havne skal opgraderes for at nå klimamål

02.05.2024SCM.dk

JYSK stopper kæmpe plastikforbrug med nyt tiltag

01.05.2024Hans Schourup A/S

Sponseret

Nyt katalog og nye sikkerhedsprodukter fra MPM

01.05.2024EAB Lagerindretning

Sponseret

Fuldt automatiseret produktionsanlæg med fejlfri vision

26.04.2024SCM.dk

Dansk startup vil tilbyde lagerautomatisering til mindre virksomheder

25.04.2024SCM.dk

JYSK bygger nyt bæredygtigt distributionscenter i Holland

22.04.2024SCM.dk

Autonome robotter er effektive hjælpere på lageret

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle