Ny global service skal forbedre shopping-oplevelsen online

De fleste har efterhånden prøvet ikke at være hjemme til at tage imod en pakke og derfor bede om en ny udbringning. Det kan både være besværligt og smitte af på den samlede købsoplevelse. Det forsøger DHL Express imidlertid at gøre op med, hvorfor de har lanceret en ny global service.

I løbet af 2016 og 2017 vil den nye on demand-levering blive lanceret i 100 lande og være tilgængelig på mere end 45 sprog..

03.03.2017

SCM.dk

Et stigende antal af leverancer i forbindelse med e-handel har resulteret i, at man hos DHL har taget initiativ til en ny service i form af standardiserede leveringsmuligheder til modtagere verden over:

"I DHL Express har vi set andelen af leverancer i forbindelse med e-handel vokse fra omkring 10 procent i 2013 til mere end 20 procent af den internationale volumen i 2016", siger John Pearson, der er CEO for DHL Express i Europa og Global Head of Commercial.

Han begrunder sit svar med, at det bl.a. er en stærk efterspørgsel efter dyre varer på den globale markedsplads, såvel som fremkomsten af iværksættere, der kræver en verdensomspændende dør-til-dør levering, som har medført, at DHL nu har lanceret On Demand-levering.

Læs også: Energiselskab sparer millioner på logistikken

Derudover ønsker man hos DHL at imødekomme kundernes ønske om fleksibel, nem og bekvem levering ved at tilbyde den leveringsform og det tidspunkt, der passer bedst ind i deres dagligdag.

"Vi har skræddersyet vores last-mile leveringer, for at vi bedre kan imødekomme modtagernes ønsker om præcis levering. Takket være On Demand-levering kan vi yde den service, netbutikkerne gerne vil give deres kunder, og samtidig forbedrer vi vores egen effektivitet på det sidste stykke af pakkens rejse ud til den enkelte modtager", siger Charlie Dobbie, der er Executive Vice President for Network Operations, Aviation og IT i DHL Express.

Fordel for danske netbutikker
Med den nye internationale løsning er der også fordele at hente hos de danske netbutikker og virksomheder, der har behov for at sende på tværs af landegrænser. Modtagerne kan nemlig vælge mellem seks forskellige leveringsmuligheder, fx ved at anmode om, at forsendelsen skal sendes til en anden adresse - eller måske skal en pakke sættes på hold under en ferie.

On Demand-levering vil blive lanceret i 100 lande gennem 2016 og 2017 og vil være tilgængelig på mere end 45 sprog.

- EL

SCM.dk

Rekruttering: Ram de rigtige kandidater – i det rette miljø

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

11.04.2025SCM.dk

Geopolitisk uro får skandinaviske forbrugere til at vælge lokalt

25.03.2025SCM.dk

Ny afsløring understreger migrantarbejderes udsatte position på arbejdsmarkedet

25.03.2025SCM.dk

Ingen er 100 % fri for risikoen for tvangsarbejde dybt nede i forsyningskæden

18.03.2025SCM.dk

Trængsel i havne forsinker forsyninger

11.03.2025SCM.dk

Kina-plus-én er ikke længere tilstrækkelig – der skal mere til

03.03.2025Descartes

Sponseret

CBAM og frihandelsaftaler – dette er vigtigt at vide

27.02.2025SCM.dk

Året grønne indkøber i 2024 har miljømærkede indkøb som en høj prioritet

18.02.2025SCM.dk

Forsyningsforstyrrelser er indkøbslederens hovedpine nummer 1

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle