Löfbergs vil styrke virksomheden med ERP-løsning fra IFS
Effektiv administration af leverandørkæden på tværs af de globale afdelinger, større gennemsigtighed og produktudvikling er nogle af de fordele, kaffeproducenten Löfbergs forventer at høste ved at vælge en ERP-løsning hos IFS.
IFS skal fremover levere et ERP-system til et af Nordens største kafferisterier, Löfbergs.
Forretningssystemet skal sikre hurtigere time-to-market for risteriets produkter, samle leverandørerne i én global kæde samt styrke firmaets produktudvikling. Alt sammen med henblik på at øge effektiviteten og styrke gennemsigtigheden.
”Vi havde brug for en global ERP-løsning med et klart fokus på fødevare- og drikkevareindustrien, hvor vi håndterer mange processer. Løsningen skulle også være stærk på service management,” siger CEO for Löfbergs, Lars Appelqvist.
Med IFS Applications forventer Löfberg at integrere alle centrale processer, som er knyttet til produktudvikling og få et bedre overblik over firmaets drifts- og produktionsenheder.
IFS overtager flere områder
Det nye ERP-system kommer til at erstatte samtlige ældre systemer fra blandt andet Microsoft og Infor. Udover fokus på produktudvikling, understøtter IFS Applications desuden funktioner som økonomi, supply chain, indkøb, kvalitetsstyring og bæredygtighed, fortæller Löfbergs.
Også på det digitale område, får systemet stor indflydelse, hvor det skal hjælpe risteriet med at udvikle nye forretningsmodeller.
Læs også: IoT forudser servicebehov – virksomhed sparer stort
Løsningen omfatter 250 brugere i tre produktionsenheder og ni lande, blandt andet Sverige, Norge, Danmark og England.
-JJK