Forbrugere fortrækker papiremballage over plastik
Langt størstedelen af europæiske forbrugere foretrækker papiremballage over plastik, viser en ny stor undersøgelse.
Europæiske forbrugere foretrækker papirindpakning over plastik, når det handler om dagligvarer, viser en ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet YouGov.
Således foretrækker 68 procent papir, mens kun 32 procent sværger til plastik.
Respondenterne blev også spurgt om deres præferencer, hvis pris og kvalitet var underordnet. Mens 41 procent sagde, at indpakningen var underordnet, mente 85 procent af de resterende 59 procent, at det var mere sandsynligt, at de ville købe et givent produkt, hvis det var pakket ind i papir.
Mens denne undersøgelse blev lavet på det europæiske fastland, viste en lignende undersøgelse foretaget i Storbritannien det samme resultat: Forbrugerne er mest begejstrede for papir.
Læs også: Oplevelsescenter for emballage åbner i Danmark
Angelica Christ, der er formand for den europæiske sammenslutning af bølgepap-producenter (Fefco) påpeger, at resultatet er entydigt:
"Resultaterne viser, at papir og bølgepap fortsat er den mest populære form for emballage på tværs af større lande i Europa, siger hun og uddyber:
"Konklusion er, at forbrugerne er signifikant mere tilbøjelige til at købe dagligvarer, herunder frugt og grøntsager, hvis de vises i papirbaserede containere, end hvis de er vist i plast."
Læs også: Lego reducerer CO2-udledningen
Undersøgelsen blev lavet i Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Holland, og Belgien blandt 7.086 respondenter.
-JPN