Oplevelsescenter for emballage åbner i Danmark
Emballageproducenten DS Smith åbner i januar et oplevelsescenter for emballage i Taastrup. Centeret vil blandt andet byde på et live butiksmiljø, hvor emballagens evne til at klare sig igennem forsyningskædens mange led bliver belyst.
Den 15. januar indvier DS Smith sit såkaldte oplevelsescenter for emballage i Taastrup. Centeret er et Impact Centre, som er en specialdesignet supermarkedskulisse, hvor emballagens rolle er i centrum.
I centeret vil det blive demonstreret, hvor stor en betydning den rette og forkerte emballageløsning har i salgsøjeblikket. Desuden vil det blive belyst, hvor megen indflydelse emballagen har på håndtering og logistik for detailhandlens medarbejdere.
Læs også: Virksomheder må genbruge emballage
For at tilbyde endnu mere indsigt og værdi for vores kunder, er vi nu klar med dette oplevelsescenter, som primært koncentrerer sig om detailhandlen. Vi ved, at der er et reelt behov for at tale om emballage i en holistisk sammenhæng, hvor alle forsyningskædens led tænkes igennem. Hvis ikke der er arbejdet grundigt med emballagens evner til at klare sig igennem hele forsyningskæden, ser man alt for ofte, at konsekvenserne er mistet salg og spildte ressourcer, siger Mette Herrefoss, Impact Centre manager i DS Smith, i en pressemeddelelse.
Oplevelsescenteret i Taastrup bliver det femte af sin slags i Europa.
-KLZ