EhubNordic fremmer dansk e-handel i Kina
Rådgivningsvirksomheden EhubNordic skal hjælpe danske virksomheder ind på det enorme, kinesiske onlinemarked.
Det er ikke længe siden, at Post Danmark påbegyndte sit samarbejde med den kinesiske e-handelsgigant Alibaba. Med samarbejdsaftalen åbnede sig en adgang til Alibaba Groups markedsportal Tmall Global både for Post Danmark selv, men også for andre danske virksomheder.
Det går dog ikke helt gnidningsfrit. Markedsportalen, der er har imponerende 350 millioner kinesiske kunder, åbner for et marked fuld af muligheder, men også et marked fuld af forhindringer af både kulturel, sproglig og bureaukratisk art, skriver Børsen. Det skal rådgivningsvirksomheden EhubNordic nu råde bod på:
"Vi tilbyder at hjælpe virksomhederne over disse barrierer. Dels ved at få dem igennem hele den bureaukratiske jungle, dels ved at rådgive dem om hvordan de bedst promoverer og rent praktisk får solgt deres varer online i Kina," siger direktør i EhubNordic, Morten Poulsen.
Han tilføjer, at EhubNordic håber på, at kunne hjælpe mange flere danske og skandinaviske virksomheder med at udnytte det kæmpe potentiale, det kinesiske marked rummer.
Læs også: E-handelsgigant på vej mod toppen
Indtil videre har 25 skandinaviske virksomheder vist interesse. En af dem er Delicious By Nordic, der sælger gourmetfødevarer fra Skandinavien:
For os var det her en enestående mulighed for at få adgang til verdens største e-handelsmarked, så vi betænkte os ikke længe, før vi sagde ja. Som et lille firma ville vi slet ikke have ressourcer til at gøre det her selv. Men på den her måde kan vi blive eksponeret på TMall for et relativt beskedent beløb, siger Hamad Raza, bestyrrelsesformand for Delicious By Nordic.
-CHM