DHL får pris for mest inkluderende arbejdsplads

For fjerde år i træk er DHL Express & Aviation at finde blandt top-3 af de bedste danske arbejdspladser ifølge Great Place to Work®. Nu har virksomheden også vundet prisen for at være bedst til at integrere medarbejdere med forskellige kulturelle og religiøse baggrunde på arbejdspladsen.

De to mottoer 'Putting People First' og 'As One' er sigende for DHL's måde at lede sin forretning på: det handler om de menneskelige relationer og at arbejde sammen som et hold. Foto: DHL..

25.03.2021

SCM.dk

’Putting People First’ er det globale mantra for hele DHL-koncernen og DHL Express & Aviation, der netop er blevet hædret hele to gange for sit stærke medarbejderfokus. Først med en plads i Top Tre over bedste arbejdspladser i Danmark og så med en yderligere pris for at være ‘Bedst til multikulturel inklusion’. 

”Det er vigtigt for os, at alle medarbejdere føler sig godt tilpas uanset hvilken kulturel eller religiøs overbevisning, de har. Derfor er vi utrolig stolte af at vinde Great Place to Work-prisen for at være bedst til inklusion,” siger Steven Den, der er adm. direktør for DHL Aviation, i en pressemeddelelse.

På aftenholdet i DHL Aviation er der ofte samspisning, hvor medarbejderne mange gange tager lokale retter med, som bliver anrettet i en stor buffet til stor glæde for alle. Og i det daglige skiftes medarbejderne til at sætte musik på til arbejdet – fra salsa det ene øjeblik til afrikanske rytmer det næste.

Læs også: Ny undersøgelse: Hver femte kan ikke se meningen i arbejdspladsens forandringer

”Det er bestemt min oplevelse, at en kulturel forskelligartet arbejdsplads giver en mere inkluderende tankegang blandt medarbejderne selv. Med tiden bliver det naturligt at tænke bredere på virkningen af ens handlinger og kommunikation, og det fremmer den respektfulde adfærd som i sidste ende giver en behagelig og ofte sjov arbejdsoplevelse,” siger Steven Den, der er adm. direktør for DHL Aviation.

Foruden ’Putting People First’ arbejder DHL med begrebet ’As One’, som dækker over, at det er holdindsatsen, der gør forskellen i det daglige. Der er en indgroet forventning om, at alle samarbejder og spiller hinanden gode. Sker det ikke, er det også en vedtaget regel, at man kan give hinanden direkte feedback med det samme.

”Vi er enormt gode til at anerkende hinanden. Det kan være for den gode kundeoplevelse eller for at være kvartalets eller årets medarbejder. Anerkendelsen gør, at folk føler sig set og værdsat, ligesom det også er med til at gøre, at vi altid lægger os ekstra i selen,” siger Sarah Gertraude Olsen.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ergonomi og driftssikkerhed i ét – kom og prøv Traigo48 i realistiske rammer

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

27.08.2025SCM.dk

Analyse: Diversiteten i toppen af dansk erhvervsliv står næsten stille

21.08.2025SCM.dk

Indspark: Fra tilfredshed til forståelse - brug kundernes stemme som strategisk kompas

21.08.2025SCM.dk

Forsyningskæder skal være agile – men hvad vil det egentlig sige?

15.08.2025GS1 Denmark

Sponseret

Lige om lidt rammer producentansvar for emballager stort set alle danske virksomheder

14.08.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Vil du være først med det nyeste fra SCANLOX?

14.08.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

11.08.2025SSI Schäfer

Sponseret

Ny ledelse af plastdivisionen hos SSI SCHÄFER

08.08.2025SSI Schäfer

Sponseret

SSI SCHÄFER tildelt sølvmedalje i EcoVadis-rating

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle