DHL: E-handel mellem lande har enormt vækstpotentiale
Grænseoverskridende e-handel i detailverdenen har næsten et dobbelt så stort vækstpotentiale som onlinehandel, der foregår inden for landets grænser, konkluderer ny DHL-rapport.
Mere og mere detailhandel foregår på nettet. Og når forbrugeren sidder derhjemme bag skærmen, kan varen lige så godt komme fra England, som den kan komme fra Esbjerg.
Udviklingen inden for international nethandel sker i så rivende hast, at logistikgiganten DHL nu vurderer den grænseoverskridende e-handel til at have et af de hurtigst voksende vækstpotentialer inden for detail. Det fremgår af en DHL-rapport, der netop undersøger de mange muligheder inden for blandt andet grænseoverskridende transaktioner på nettet.
Mere konkret viser undersøgelsen, at mængden af grænseoverskridende e-handel årligt vil øges med 25 procent frem til 2020. Det er en procentmæssig stigning, der er dobbelt så stor som væksten hos den indenlandske e-handel. Markedets værdi vil nå 900 mia. dollars (omkring 6.300 mia. kr.) i 2020.
På samme måde kan detailforhandlere på nettet booste deres salg med 10-15 procent blot ved at udvide deres forretning til også at være målrettet mod udenlandske kunder.
Læs også: Den mobile e-handel vokser
At fragte over landegrænser er meget, meget nemmere end mange detailforhandlere tror. Hver dag ser vi den positive indvirkning, det kan have på væksten i vores kunders forretninger, når de sælger til internationale markeder, siger Ken Allen, CEO for DHL Express.
-CHM