Deutsche Bahn leverer godt halvårsregnskab
Vækst i omsætning, resultat, antal passagerer og sendinger har medført, at den globale transportkoncern Deutsche Bahn for nylig kunne annoncere positive tal for første halvårsregnskab af 2017.
I går kunne den globale transportkoncern Deutsche Bahn (DB) annoncere, at de har haft et godt halvårsregnskab i 2017, hvor man både har oplevet vækst i omsætning, resultat, antal passagerer og antal sendinger.
Ifølge DBs adm. direktør, Dr. Richard Lutz, skyldes det positive regnskab blandt andet koncernens Zukunft Bahn-program, der har været med til at hæve kvaliteten.
Samtidig påpeger han, at man i det første halvår af 2017 også har oplevet fremgang hos Deutsche Bahns datterselskaber DB Schenker og Arriva.
Rekord i antallet af passagerer
DB har sat ny rekord i antallet af passagerer over lange distancer og transporterede således mere end 68 millioner mennesker i første halvår af 2017 det er en stigning på 1,6 millioner passagerer.
Derudover er de samlede indtægter i DB steget med 7,44 milliarder kroner til i alt 157 mia., hvilket svarer til et plus på 5,2 procent. Samtidig er indtjeningen før skat (EBIT) steget med 17,1 procent, hvilket svarer til 8,78 mia. kr.
Læs også: Stor tysk satsning på godstog til Kina
Selvom det er er skridt i den rigtige retning, er der dog stadig mulighed for forbedring, vurderer Dr. Lutz.
Vores on-time rate på langdistancetog er 81 procent i første halvår, hvilket er en forbedring på 2,6 procentpoint. Men vi er endnu ikke tilfredse med punktligheden som helhed. Der skal gøres mere for at øge vores service og punktlighed på personbefordring, og vi vil derfor fortsætte det arbejde, som vi har påbegyndt, med stor beslutsomhed.
- EL