Coca Cola udvikler ny bestillingsapp til små butikker
I et forsøg på at udvide salget står Coca Cola Co. nu klar med en app, der skal hjælpe med distribution til mindre detailhandlere.
Coca Cola Co. har udviklet en app, der skal fortælle sodavandsgiganten, hvornår mindre detailhandlere har brug for nye varer. Den amerikanske gigant er presset på salget, og her skal appen hjælpe med at øge omsætningen.
Appen skal primært være et redskab for mindre forhandlere, der har begrænset lagerplads, til at kunne bestille nye varer, der leveres inden for kort tid, så de ikke behøver at vente med at bestille varer, til hylderne er tomme. Det skal fremover sikre en bedre indtægt hos både virksomheden og producenten.
Appen, der bliver brugt i seks lande, herunder Chile og Vietnam, kan bl.a. anvendes til, at virksomheder sender en forespørgsel ud på varer, der skal leveres, og så kan de forskellige distributører byde på den enkelte handel, hvorefter man bliver enige om en pris og frist for levering.
En ordre med Coca Cola-appen kan tage fra 45 minutter til fire timer at få leveret.
Det er den voksende tendens til, at forbrugerne i højere grad tyer til en sundere levevej med alternativer, der er mindre sukkerrige, der trykker koncernens salg.
Samtidig lider sodavandsgiganten også under pres fra en beskatning af sodavand i bl.a. Philadelphia og andre amerikanske storbyer, der ligeledes får forbrugerne til at holde sig væk.
Læs også: Amazon konkurrerer med Carrefour om fødevarer i Paris
Og selvom man er begyndt at investere i sundere alternativer i form af te, energidrikke og vand, er man stadig afhængig af salget af den velkendte Coca Cola-drik, der står for 70 procent af omsætningen.
- EL