Coca-Cola-flasketapperi øger transparensen i supply chain
Cola-Cola HBC har indgået et partnerskab med it-platformudbyderen Sedex for at styrke gennemsigtigheden i sin supply chain.
Coca-Colas flasketapperi, Coca-Cola HBC, der påfylder læskedrikgigantens sodavand i 28 lande, primært i Østeuropa og Rusland, vil anvende non profit-medlemsorganisationen Sedex samarbejdsplatform til at tilgå leverandørdata, identificere risici og iværksætte øvrige forbedringer med hensyn til ansvarligt indkøb. Det skriver supplymanagement.com.
Læs også: Bæredygtigt indkøb vinder langsomt frem
"I Coca-Cola HBC mener vi, at bæredygtig og ansvarlig vækst går hånd i hånd med en positiv og åben relation med vores leverandører, samfundet og den verden, vi lever i. Ved at øge gennemsigtigheden hele vejen gennem vores supply chain, vil Sedex hjælpe os med leverandørsamarbejdet og i sidste ende sikre en langsigtet bæredygtighed i vores produkter og vores forretning, siger Gary Brewster, emballagechef i Coca-Cola HBC, til supplymanagement.com.
Coca-Cola HBC er verdens næststørste flasketapper af Coca-Colas produkter og havde i 2013 en omsætning på 6,9 milliarder euro.
Samarbejdet med Sedex vil give Coca-Cola HBC en bedre forståelse af sin supply chain og sikre, at de etiske og bæredygtige retningslinjer bliver fulgt til punkt og prikke, siger Carmel Giblin, CEO i Sedex, til supplymanagement.com.
Læs også: Grønne indkøb a la Hilton
Sedex' samarbejdsplatform for supply chain-data har cirka 36.000 medlemmer blandt indkøbere, leverandører og revisionsfirmaer.
- JKK