30.11.2016  |  Lager & distribution

Walmart vil styrke sin globale e-handel

Detailgiganten Walmart vil gøre indtog på ikke kun det amerikanske, men også det globale e-handelsmarked.

For at følge med i den hurtigtvoksende online handel bringer den amerikanske detailgigant Walmart nu alle sine skyts ind på det globale e-handelsmarked, skriver netmediet Risnews.

Amazon er Walmarts helt store konkurrent, når det kommer til e-handel, og for at følge trop har Walmart bl.a. erhvervet sig shoppingsitet jet.com. Detailgiganten mener således, at digitale forbedringer som denne kan mindske afstanden til Amazon.

Læs også: Walmart fordobler e-handlen

”Vi er begejstrede over at se den stigende succes for walmart.com. Vi vokser hurtigt og kan tilføje otte millioner SKU’ere (stock keeping units) over de seneste tre måneder alene”, siger Doug McMillion, adm. direktør hos Walmart.

Fordele ved fusionen
Siden Walmart annoncerede sit køb af jet.com i august i år, har man arbejdet på højtryk for at fusionere de to virksomheder. En af fordelene ved fusionen er, at walmart.com kan tilbyde lave priser på ”basket of goods”, mens jet.com har lave leveringsomkostninger ved disse produktpakker.

”Vi satte straks to teams op for at accelerere fusionen, og vi arbejder på højtryk ift. at udnytte vores styrker – heriblandt at optimere vores kombinerede fulfullment-netværk, udnytte vores skala på områder som shipping, dele vores sortiment og gøre brug af styrkerne i vores marketingafdelinger”, siger Doug McMillion til Risnews.

Læs også: Walmart samarbejder med Uber og droner

Walmart er særligt interesseret i at udbrede forretningen i Kina. Derfor planlægger virksomheden at investere 50 mio. dollar (svarende til knap 350 mio. kr.) i det kinesiske købmands- og leveringsfirma New Dada.

- KLZ

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere