Annonce

Opret nyhed

Med online værktøjet UPS Returns Manager får forhandlere for eksempel en kontrolleret og kundevenlig returneringsproces, der svarer til de store online forhandleres, men uden den integrerede teknologi.

UPS lancerer nyt online værktøj til returforsendelser

Hos UPS vil man gerne give forhandlerne bedre mulighed for at håndtere returvarer. Derfor kunne fragtfirmaet i sidste uge lancere et gratis online værktøj, der hjælper forhandlere til at styre returforsendelser uden at integrere ny teknologi.

LAGER & DISTRIBUTION

I sidste uge kunne UPS lancere det nye gratis online værktøj UPS Returns Manager, som gør det muligt for forhandlere, der er online, at tilpasse returforsendelser i henhold til deres egen politik.

Det sker blandt andet på baggrund af studiet UPS Pulse of the Omni-Channel Reatiler fra 2016. Her viste tal, at mere end halvdelen af alle onlineforhandlere ser accept og administration af returneringer som en stor udfordring, fordi mange onlinekunder undersøger vilkårene for forhandlerens returpolitik, inden de beslutter sig for at gennemføre deres køb.

Læs også: UPS starter lørdagslevering i udvalgte storbyer

Skal forbedre processen
Med det nye online værktøj kan UPS virksomhedskunder i 44 lande nu styre deres returforsendelser til indenlandske returneringer og returneringer inden for den europæiske union uden at skulle integrere ny teknologi i deres egne IT-systemer:

”Online returneringer er en hovedpine for mange europæiske forhandlere og for deres kunder. UPS Returns Manager gør processen meget lettere”, siger Abhijit Saha, der er vice president of marketing i UPS Europa, og fortsætter:

”Det er den perfekte løsning for enhver afsender, især for små og mellemstore virksomheder, der mangler en løsning internt. UPS er den første logistikvirksomhed, der tilbyder at oprette returforsendelser gennem en sporbarhedsside”.

Med det nye online værktøj kan forhandlere, der anvender UPS til deres forsendelser blandt andet forhåndsgodkende returforsendelser for bestemte konti, hurtigt levere returlabels til kunderne og bruge business intelligence og andre indsigter til at finde årsager til returnering.

- EL

Bring en kommentar

God kommentarskik. Hold en god tone i kommentarerne, undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter. Læg kun link på din kommentar, såfremt det er relevant for debatten. Vær opmærksom på, at debatten modereres af portalens redaktion.

Annonce

Relaterede artikler

Annonce

Annonce

Annonce