Tech Data forbedrer den kundevendte supply chain
En af verdens største grossister inden for teknologiprodukter fortsætter med at videreudvikle på kundevendte online værktøjer, der skal optimere den samlede forsyningskæde.
Vi bevæger os fra en tid, hvor konkurrencen foregik mellem enkeltvirksomheder til en tid, hvor konkurrencen foregår mellem forsyningskæder eller -netværk. Det er en påstand, der for mere end ti år siden blev fremført af en af de førende forskere i supply chain management og marketing professor Martin Christopher fra Cranfield University, og den erkendelse er langsomt ved at sive ud i virksomhedernes praksis. Tech Datas lancering af online tilbudsværktøj, der er integreret med logistikværtøjer er et godt eksempel på et lille tiltag, der peger i den retning. Her er der nemlig tale om, at Tech Data som en af verdens største grossister inden for teknologiprodukter tager ansvaret på sig og gør en offensiv indsats for at hjælpe sine kunder til at skabe vækst i form af mersalg, bedre kundeservice og mere effektiv logstik. Målet er selvfølgelig, at Tech Datas forretning skal vokse, men midlet er at hjælpe den samlede forsyningskæde til større succes.
Tilbudsværktøj med logistikinfo
Grossisten har lanceret næste generation af sine onlinetjenester i form af et online tilbudsværktøj, der gør det let for forhandlerne at udarbejde professionelle kvalitetstilbud til deres kunder. Værktøjet omfatter også præcise informationer om lagerstatus, leveringstider, leveringsform etc.
Om værktøjet
Det nye ”Professional Quotation Management” værktøj giver forhandlerne mulighed for at udarbejde præcise og omfattende tilbud til kunderne. Detailhandlerne kan indsætte eget logo, medtage egne produkter og tjenester og vedhæfte detaljerede datablade til tilbuddene. Det nye værktøj kan oprette HTML? eller PDF?dokumenter i professionelt layout, og forhandlerne kan besvare kundehenvendelserne hurtigere og yde et højt serviceniveau. Værktøjet indeholder også en række nye funktioner på produktoverblikssiden med alternative produkter, billeder fra flere vinkler og uddybende tekniske specifikationer.
”Værktøjet er den seneste forbedring af vores samlede forhandler-webkoncept, der skal hjælpe vores kunder til at give deres kunder en bedre salgsproces og service. Der er direkte integration til vores avancerede produktkatalog, logistiksystemer og bogføringssystem, så det hele er samlet i ét overskueligt værktøj”, fortæller Tech Datas danske e-commerce chef Sven Erik Thomsen.
Om Tech Data
Tech Data Corporation er en af verdens største grossister inden for teknologiprodukter med 125.000 detailhandlere i mere end 100 lande. Tech Data havde en nettoomsætning på 26,5 milliarder USD i regnskabsåret, der afsluttedes 31. januar 2012, og er placeret som nr. 109 på Fortune 500 listen over de største virksomheder. Se mere på www.techdata.com.
Små og mellemstore forhandlere
Tech Data har 4700 forhandlere i Danmark med i alt 21.000 brugere af Tech Datas forhandlerweb. Det nye værktøj er særlig målrettet de mange små og mellemstore forhandlere, der ikke selv har musklerne til at udvikle avancerede digitale hjælpeværktøjer. ”Vi ha mange dygtige små og mellemstore forhandlere i Danmark, og dem vil vi gerne hjælpe til at opnå en endnu mere effektiv dialog med deres kunder”, fortæller Sven Erik Thomasen, der tilføjer, at værktøjet er udviklet som en direkte respons på efterspørgsel fra kunderne udtrykt i en kundetilfredshedsundersøgelse gennemført sidste år.