Studerende udgiver bog om indisk forretningskultur
16 studerende og tre forskere fra Syddansk Universitet har skrevet en bog om virksomhedsaktiviteter i Indien. Bogen er skrevet på baggrund af feltstudier.
En feltstudietur til Chennai i Sydindien har resulteret i en bog om indisk forretningskultur.
Cand.merc.-studerende fra Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse på Syddansk Universitet i Kolding besøgte Det Danske Konsulat i Chennai, BWE, Rambøll, Vestas, Danfoss, FLSchmidt, El-forget, Caresoft og Ramsays på deres tur i Sydindien. Her undersøgte de, hvad danske virksomheder skal være opmærksomme på med hensyn til forretningskultur, innovation, knowledge management og offshoring/outsourcing. De studerendes eksamensbesvarelser fra turen er nu blevet udgivet i bogen Doing business in India: Selected themes to consider.
Bogen, der er udgivet af Syddansk Universitetsforlag, starter med at give bud på, hvorfor det er interessant at studere forretningsforhold i Indien. Derefter følger et kapitel med specifik fokus på indisk forretningskultur, der svarer på spørgsmål om, hvad grundelementerne er i indisk forretningskultur, og hvad danske virksomheder specielt bør være opmærksomme på ved samhandel med inderne.
Bogen har også fokus på, hvordan innovation opfattes og praktiseres i Indien, og i slutningen af bogen behandles læringsaspekter af feltstudieturen.
-SSM