Oracle køber BigMachines
Opkøbet af BigMachines skal styrke Oracles position inden for CRM-software.
Med opkøbet af it-automationsspecialisten BigMachines håber Oracle på at differentiere sin CRM-software (customer relationship management) fra konkurrenterne, skriver pcworld.com.
Læs også: Høj kompleksitet i forsyningskæden udfordrer kundetilfredsheden
BigMachines cloud-baserede system hjælper salgsafdelinger med hurtigt at sammensætte og prissætte komplekse ordrer. Ifølge Oracle skal BigMachines software kombineres med Oracles produkter inden for marketing, salg, kundeservice og e-handel.
Det fundamentale mål for smartere salg er at udstyre salgsteams med den information, adgang og indsigt, som de behøver for at maksimere indtægtsmulighederne og effektuere alle faser i salgscyklussen, siger Thomas Kurian, executive vice president i Oracle Development, i en pressemeddelelse.
Omkring 275 virksomheder, deriblandt Coca-Cola og Siemens, bruger BigMachines software.
Læs også: Utidssvarende lagerstyring binder 22 milliarder kroner
Ifølge pcworld.com forventes opkøbet at falde endeligt på plads inden årets udgang.
- JKK